bazarnews

کد خبر: ۳۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افزایش مناطق‌آزاد، منطق اقتصادی ندارد، گفت: مناطق ویژه اقتصادی برای نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه رای‌آفرین است، حتی اگر این مناطق پس از سال‌ها فعال نشوند.

به گزارش بازارنیوز غلامرضا مصباحی‌مقدم، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس با اشاره به تجربه تلخ 25 ساله مناطق‌آزاد در ایران گفت: بر خلاف اهداف اولیه در نظر گرفته شده در اساسنامه این مناطق، تولید و صادرات در این مناطق‌ محقق نشده‌ و در واقع این مناطق برای واردات، آزاد هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور، افزایش مناطق‌آزاد منطق اقتصادی ندارد، اظهارداشت: توسعه کمی این مناطق‌، معامله نمایندگان مجلس با یکدیگر است و در این خصوص میان نمایندگان مبادله رای صورت می‌گیرد که در نهایت این موضوع به اقتصاد کشور ضربه بزرگی وارد می‌کند.

*مناطق ویژه ‌اقتصادی برای نمایندگان مجلس رای آفرین است

مصباحی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: مناطق ویژه اقتصادی برای نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، رای‌آفرین است، حتی اگر این مناطق پس از سال‌ها فعال نشوند.

به گزارش فارس، در لایحه جدید افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید قرار است 8منطقه آزاد و 80 منطقه ویژه دیگر به مناطق قبلی اضافه شود. البته تا به امروز 9منطقه آزاد و 67 منطقه ویژه اقتصادی در کشور مصوب شده که 2منطقه آزاد و 35 منطقه ویژه از آن، غیرفعال هستند بنابراین مجموع مناطق آزاد و مناطق ویژه کشور به 165 منطقه خواهد رسید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: