bazarnews

کد خبر: ۳۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در گفتگو با بازار:

گروه بین الملل بازار:عباسعلی دارا: پس از انتشار گسترده کلیپی در فضای مجازی که در آن رجب صفروف، به بیان خاطره ای در مورد کوتاه آمدن تیم مذاکره کننده ایران در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی از حق 50 درصدی خود از دریای خزر، پرداخته بود، سوالات متعددی در مورد صحت و سقم این ادعا و همچنین جایگاه حقوقی صفروف به وجود آمد.

به منظور روشن شدن این ابهامات، خبر نگار بازار به سراغ حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه رفت و نظر او را در مورد صفروف و ادعای او جویا شد.

صفروف یک خبرنگار است/او عضو هیات مذاکره کننده نبوده/کوتاه آمدن از حق، با منطق تیمهای مذاکره کننده ایرانی در هیچ دوره ای سازگار نیست + فیلم

آصفی گفت :  آقای رجب صفروف تنها یک خبرنگار محقق است و عضو هیئت مذاکره کننده هم نبوده است. این کلیپ مربوط به چند سال پیش است و قطعا دقیق نیست.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه افزود : با شناختی که بنده نسبت به افراد مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران دارم هیچ‌کدام از آن‌ها، چه اصلاح طلب و چه اصولگرا هرگز از حقوق جمهوری اسلامی نمی‌گذرند. حرف‌هایی مثل اینکه مذاکره کننده ایرانی نخواسته است به حق خودش برسد با منطق و رویه تیم‌های مذاکره کننده در هیچ دوره ای سازگار نیست.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در پایان افزود : من نباید ادعاهای صفروف را تکذیب کنم. وزارت خارجه باید درباره این موضوع توضیح بدهد، من فقط گفتم با توجه به شناختی که از تیم های مذاکره کننده دارم چنین رفتاری از آن‌ها بعید است.

 

فیلم اظهارات صفروف

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: