bazarnews

کد خبر: ۳۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
نقوی حسینی در گفتگو با دانشجو:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شدن افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را موجب تلف شدن منابع کشور دانست و گفت: مدافعان توسعه کمی مناطق آزاد ابتدا باید پاسخگوی عملکرد ۲۵ ساله این مناطق بوده و سپس به فکر افزایش آن‌ها باشند.
به گزارش بازارنیوز سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دانشجو گفت: قرار بود مناطق آزاد به مراکزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و محلی برای صادارت باشند، اما هم‌اکنون به معبری برای قاچاق کالا و واردات محصولات خارجی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: مناطق‌آزاد نه تنها انتظارات صادراتی را به شکل مطلوب برآورده نکرده‌اند بلکه با قرار دادن واردات به عنوان محور فعالیت‌شان به اقتصاد کشور نیز آسیب رسانده‌اند.

نقوی حسینی با بیان اینکه طرح این لایحه در شرایط فعلی اقتصاد، موجب تلف شدن منابع کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدافعان توسعه کمی مناطق آزاد ابتدا باید پاسخگوی عملکرد ۲۵ ساله این مناطق بوده و سپس به فکر افزایش آن‌ها باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بخشی‌نگری در لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برای آینده کشور آسیب‌زا دانست و یادآور شد: نمایندگان مجلس باید ابتدا بررسی کنند که آیا مناطق آزاد فعلی موجب توسعه صادرات، تقویت تولید و کمک به اقتصاد ملی شده‌اند یا خیر و بر همین اساس قبل از طرح این لایحه در صحن علنی باید عملکرد مناطق فعلی پایش شده و مورد ارزیابی قرار گرفته باشد.

نقوی حسینی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رای شما به لایحه افزایش مناطق‌آزاد چیست، اظهارداشت: قطعا به این لایحه رای منفی خواهم داد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: