bazarnews

کد خبر: ۳۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
از سوی مقامات کرملین اعلام شد
کرملین اعلام کرد، مسکو همچنان علاقه‌مند است، تا در مبادلات تجاری خود با آنکارا از روبل و لیر استفاده کرده و دلار را حذف کند.

به گزارش بازار نیوز به نقل از خبرگزاری فارس:

به نقل از راشاتودی؛ کاخ کرملین اعلام کرد: روسیه همچنان تمایل دارد تا در مبادلات تجاری با ترکیه از روبل و لیر استفاده کرده و دلار را کنار بگذارد.

هر دو این ارزها طی روزهای گذشته روند کاهشی ارزش در برابر دلار را تجربه کردند.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: ایده استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری دوجانبه موضوعی بود که مدت‌هاست طرف روسی در سطوح مختلف و حتی در سطوح عالی دولتی به دنبال اجرای آن است.

دیمیتری پتکوف افزود: ما به طور جدی در مبادلات دو جانبه و روابط اقتصادی خود با ترکیه به دنبال آن هستیم و این مسئله در مذاکرات دوجانبه بین دو کشور بارها مطرح شده است.

ارزش لیر ترکیه چند روز پیش و در پی شدت گرفتن مناقشه با آمریکا و اعمال تحریم توسط واشنگتن علیه آنکارا به کمترین میزان خود در تاریخ مبادلات ارزی (لیر-دلار) رسید و به ۷.۲ لیر در برابر دلار سقوط کرد. 

البته لیر امروز توانست بخشی از سقوط خود را جبران کرده و به 6.13 لیر در برابر دلار برسد.

سخنگوی کاخ کرملین ادامه داد: شرایط مالی و اقتصادی کنونی در ترکیه تأثیری بر پروژه‌های مشترک این کشور با روسیه نخواهد داشت. 

وی گفت: من نمی‌دانم که شرایط کنونی ترکیه چگونه بر توسعه پروژه‌های مشترک با مسکو تأثیر می‌گذارد، اما همه چیز طبق روال در حال انجام است.

برچسب ها: روسیه ، دلار ، ترکیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: