bazarnews

کد خبر: ۳۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
نماینده صومعه سرا در مجلس دلار را عامل کاسبی دولت‌ها با توجه به افزایش نرخ آن در دور دوم فعالیت همه آن‌ها دانست و گفت: اتاق جنگ اقتصادی باید در همه بخش‌ها تشکیل شود.

به گزارش بازار نیوز به نقل از خبرگزاری مهر:

سید کاظم دلخوش ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان که در تالار فرشتگان شهرستان صومعه سرا برگزار شد، با اشاره به اینکه هر جامعه برای توسعه و پیشرفت نیازمند حضور فعال رسانه است، اظهارکرد: رسانه‌ها خدمات نظام و کارگزاران را ثبت و ضبط می‌کنند.

وی به وضعیت ارز و سکه در کشور اشاره کرد و افزود: روند مسائل اقتصادی جامعه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و می‌گیرد.

موضوع اقتصادی و شرایط سخت مردم دغدغه نظام

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت برای بهبود وضعیت، هنوز مجلس به روند موجود نقد دارد، گفت: نمایندگان مجلس معتقد هستند که در تیم اقتصادی دولت ضعف‌هایی وجود دارد که نیازمند ترمیم است.

وی با تأکید براینکه دغدغه اصلی نظام این بوده که امروز بسیاری از توده‌های مردم که همیشه از این نظام پشتیبانی کرده اند در سختی و رنج به سر می‌برند، تصریح کرد: طی ۱۱ سال گذشته مقام معظم رهبری از موضوع اقتصادی و مشکلات این حوزه صحبت کرده که نشان دهنده دغدغه معظم له است.

دلخوش در ادامه با اشاره به اینکه اگر نقدی صورت می‌گیرد برای حل مشکلات اقتصادی از سوی دولت است، افزود: ما همیشه به دولت گفته ایم منبع و محل درآمدی خانوار‌ها مشخص است، ولی علیرغم مشخص بودن محل درآمد‌های دولت هنوز اطلاعات درستی از منابع درآمد ارز دولت در دست نیست.

وی با تأکید براینکه این موضوع یک ضعف در نظام اقتصادی محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه هنوز تفکیک درستی از منابع و محل درآمد‌های ارزی دولت وجود ندارد.

نبود قانون مشخص برای خرید سکه و ارز در کشور

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی عدم استفاده از نیرو‌های کارآمد و متخصص در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی را یکی دیگر از ضعف‌ها برشمرد و ادامه داد: زمانی که قانون مشخصی برای خرید سکه و ارز در کشور وجود ندارد شاهد این خواهیم بود که فردی ۳۹ هزار سکه خریداری کند و بعد مدعی شویم که وی تخلف کرده است.

وی همچنین به نبود فرهنگ درست در این زمینه و همراهی مردم با مسئولان و نظام اشاره و خاطرنشان کرد: در روز‌های گذشته ترکیه تحریم شد و مردم این کشور دلار‌ها را آتش زدند، ولی در ایران ما تحریم می‌شویم از آن سو مردم بیشترین ارز و سکه را خریده و در خانه انبار می‌کنند.

دلخوش به سفر دو میلیون ایرانی در سال گذشته به آنتالیا ترکیه نیز اشاره و تصریح کرد: در چنین شرایط اقتصادی و با این میزان از تحریم‌های این میزان سفر با دلار به کشور ترکیه توجیح ندارد.

وی با تأکید براینکه متاسفانه هنوز مردم و مسئولان ما باور ندارند که در یک جنگ اقتصادی هستند، افزود: مردم و مسئولان باید بدانند که دشمن علیه ما سخت‌ترین جنگ اقتصادی را به راه انداخته است.

مجلس جایگاه گذشته را در جامعه ندارد

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بررسی وضعیت دولت‌ها به این نتیجه خواهیم رسید که در هر دولت در دوره اول قیمت دلار ثابت، ولی در دوره دوم تغییر می‌کند، تأکید کرد: متاسفانه دلار به عاملی برای کاسبی دولت‌ها تبدیل شده است.

وی روند موجود را مناسب ندانست و گفت: ادامه این روند همچنان به افزایش نرخ ارز منجر خواهد شد. امروز شاهد کشف احتکار‌های فراوان در سطح کشور هستیم که نشان دهنده این بوده که امروز مشکل ما مشکل داخلی است.

دلخوش بر مقابله درست، قاطع و اصولی در این حوزه تأکید و اظهار کرد: یکی از ضعف‌ها مدیریت‌های ناسالم در سطح کشور است. مدیریت ضعیف در کشور سبب سوء استفاده دشمنان شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز مجلس جایگاه و ارزش خود را از دست داده است، افزود: این موضوع به دلیل نوع عملکرد‌ها و همچنین حضور افراد غیر متخصص در مجلس است.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه ارتباطات سیاسی و تجاری ما با کشور‌های همسایه نیز اصولی و مناسب نیست، گفت: با وجود ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار، ایران تنها ۳۹۲ میلیون دلار تجارت انجام می‌دهد.

وی با تأکید برلزوم ایجاد اتاق جنگ اقتصادی در همه حوزه‌ها و بخش ها، ادامه داد: مسئولان باید باور کنند که در جنگ اقتصادی بسر می‌بریم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: