bazarnews

کد خبر: ۳۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
خدری پس از قرائت گزارش کمیسیون صنایع درباره ریشه‌های قاچاق کالا:
نماینده مردم بوشهر در مجلس با انتقاد از اینکه قانون مبارزه با قاچاق به درستی انجام نمی‌شود، گفت: فرماندهی واحد برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد و جزیره‌ای عمل می‌شود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : به گزارش بازار نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالحمید خدری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 7 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره ریشه‌های قاچاق کالا و ارز (توصیه‌های راهبردی، سیاستی و اصلاحات قانونی) گفت: آقای شهریاری در مورد لایحه مناطق آزاد به ایراد سخن پرداختند این در حالی بود که بحث قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار دارد و این موضوع در دستور بعدی صحن قرار داشت. از هیات رئیسه انتظار می رود  به نمایندگان تذکر دهد در دستور کار صحبت کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه به مدت80 سال بود تنها یک قانون در زمینه قاچاق داشتیم، افزود: مجلس قانونی تصویب و خلاء قانونی را رفع کرد اما متأسفانه این قانون به درستی اجرا نمی‌شود؛ مجلس در بحث تقنین وظیفه خود را انجام داده و انتظار می رود در بحث نظارت، بعد نظارتی خود را تقویت کند.

وی با انتقاد از اینکه فرماندهی واحد برای مبارزه با قاچاق کالا وجود ندارد، افزود: امروز جزیره‌ای عمل می‌شود از نمایندگانی که پیشنهادی برای اصلاح قانون دارند تقاضا می‌شود در این رابطه اقدام اساسی انجام دهند. امروزه افتخار می‌کنیم دوازده و نیم میلیارد در کشور قاچاق انجام شود؛ گزارش روز گذشته سوال از رئیس جمهور نمایندگان این موضوع را مطرح کردند؛ نقش دولت در مبارزه با کالا مطلوب بود اما با یک حساب سرانگشتی این دوازده  و نیم میلیارد دلار به منزله 125 هزار میلیارد تومان است که با آن می‌توان حمایت از تولید داخلی را در دستور کار قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که بارها صراحتاً در مورد آن تأکید فرمودند مبارزه با قاچاق کالا بوده که در دیداری که با معظم له داشتیم فرمودند که قاچاق خنجر از پشت است؛ برخی راهکارها برای مبارزه با قاچاق کالا در بحث مدیریت که بتوان با رفع موانع اصلاح تعرفه واردات گام برداشته و در رابطه با مدیریت ارز نیز باید محدودیت ارزی ایجاد شود و همچنین نوسازی ماشین آلات فرسوده متناسب با پیشرفت تکنولوژی در دستور کار قرار گیرد.

خدری در تذکری به مسئولان در رابطه با جداسازی بحث قاچاق کولبری و ته‌لنجی تصریح کرد: باید با مفسدان ارزی و اقتصادی برخورد شود نه با کولبران؛ ما خواسته یا ناخواسته در این رابطه مسیر را اشتباه می رویم؛ اصل را رها کرده و به فرع چسبیده‌ایم. کولبری و ته لنجی معیشت اغلب مرزنشینان را تأمین می‌کند و دغدغه‌ نمایندگان مناطق مرزی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: