bazarnews

کد خبر: ۳۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۲۰ درصدی مبلغ وام مسکن فرهنگیان در سال آینده خبر داد و گفت: بزودی تفاهمی با بانک مهر ایران برای اعطای وام‌های ۲۰ میلیونی قرض الحسنه به فرهنگیان خواهیم داشت.

به گزارش بازارنیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا: مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۲۰ درصدی مبلغ وام مسکن فرهنگیان در سال آینده خبر داد و گفت: بزودی تفاهمی با بانک مهر ایران برای اعطای وام‌های ۲۰ میلیونی قرض الحسنه به فرهنگیان خواهیم داشت.

گودرز کریمی فر آخرین جزئیات ارائه تسهیلات به فرهنگیان را تشریح و اظهار کرد: قصد داریم تفاهم نامه‌ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد کنیم که احتمالا تا یکشنبه امضا و رونمایی خواهد شد.

وی افزود: سقف وام مهر ایران هم ۲۰ میلیون تومان و قرض الحسنه است که سود ندارد و تفاهم نامه آن در پنج شاخصه امضا می‌شود.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وام‌های مرابحه ۱۵ میلیونی و ۴۰ و ۵۰ میلیونی مسکن نیز بر اساس شاخص‌ها و اولویت‌هایی که برای زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن، زوج‌های با ۲۰ تا ۳۰ سال سابقه و زوج‌های با ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه قائل شده بودیم همچنان ادامه دارد گفت: اگرچه ۵۰ میلیون ناچیز است، اما کم هم نیست.

کریمی‌فر ادامه داد: امتیاز این وام‌ها این است که بدون نوبت و سپرده گذاری و با سود و بهره کم و بازپرداخت ۱۰ ساله برای خرید و ۱۲ ساله برای احداث مسکن اعطا می‌شود.

وی از افزایش ۲۰ درصدی مبلغ این وام در سال آینده خبر داد و گفت: تا امروز ۱۵۰۰ میلیارد تومان وام در بین فرهنگیان توزیع شده است. همچنین مجددا وام تکمیلی در نظر گرفتیم که سهمیه بین استان‌ها توزیع شد و در حال عملیاتی کردن تفاهمی با بانک رسالت نیز هستیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان کرد: ۷۵۰ صندوق وام ضروری داریم که یک برنامه و کار بی‌نظیر انجام داده و در حال توزیع وام هستند. این صندوق‌ها ۴۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارند و مبلغ وام‌های اعطایی آن‌ها را به ۵۰ میلیون تومان افزایش دادیم که آن هم با کارمزد یک درصد و یک اقدام رفاهی خوب است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: