bazarnews

کد خبر: ۳۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
مقامات هند از عزم خود برای افزایش حجم تجارت با سوریه به مرز ۵۰۰ میلیون دلار در سه سال آینده خبر دادند.

به گزارش بازارنیوز به نقل از ایرنا، یکی از اعضای سازمان صادرکنندگان هند که نام او در خبر ذکر نشده عنوان کرد: مقامات هند پیش بینی می کنند که تجارت دوجانبه بین هند و سوریه جنگ زده، در سه سال آینده، به 500 میلیون دلار برسد زیرا پتانسیل صادراتی برای برخی اقلام، از جمله در زمینه خودرو، ماشین آلات و پلاستیک وجود دارد.

به نوشته این وبسایت، 'گانش کومار' رئیس سازمان صادرات کنندگان هند (FIEO)، اکنون رهبری هیاتی 84 نفره به سوریه برای بحث در مورد راه های افزایش تجارت را به عهده دارد.

او در بیانیه ای گفت: حجم مبادلات تجاری دو طرف در سال 2017 میلادی حدود 175 میلیون دلار بود که این مبلغ در سال 2020 میلادی به 500 میلیون دلار می رسد. هند باید استراتژی صادرات خود را بر اساس آمارواردات سوریه بازبینی کند.

بر اساس آمار موجود، واردات ماشین آلات الکتریکی توسط سوریه معادل 303 میلیون دلار است، در حالیکه صادرات هند فقط 4.18 میلیون دلار از این حجم را تشکیل می دهد.

این مقام هندی افزود: بر همین اساس پتانسیل صادراتی زیادی در ماشین آلات و لوازم مکانیکی و پلاستیک وجود دارد. او اشاره کرد که هیات نمایندگان مکانیسم پرداخت و تسهیلات بانکی، که دو پایه اصلی در تجارت و سرمایه گذاری هستند را مورد بحث قرار دادند.

روز سه شنبه، هند سفر 'سوشما سواراج' وزیر امور خارجه این کشور به سوریه را به دلیل آنچه 'وضعیت خاص' نامید، لغو کرد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: به دلیل وضعیت کنونی سوریه، سفر وزیرامور خارجه هند به این کشور لغو شده است. تاریخ های جدید این سفر با مشورت با دولت سوریه اعلام خواهد شد.

سفر وزیر امور خارجه هند در راستای اهداف اعلام شده دهلی نو برای کمک به سوریه به عنوان یک کشور دوست قدیمی است. وی قرار بود در سوریه در بزرگ ترین نمایشگاه صنعتی سوریه که با هدف بازسازی این کشور جنگ زده برگزار خواهد شد شرکت کند.

قرار بود سواراج پس از دیدار خود از سوریه به لبنان سفر کند. اما به گفته مقامات هندی این سفر نیز لغو شده است.

مقامات سوری اعلام کردند سواراج در برنامه خود قرار بود با بشار اسد رییس جمهوری سوریه و همچنین سایر مقامات سوری دیدار و گفت وگو کند.

سواراج همچنین دیداری با شرکت های هندی و سوری در برنامه سفر خود داشت.

سوریه در حال انجام آخرین عملیات خود در شهر ادلب علیه شورشیان و گروه های تروریستی است.

هند در حالی این تصمیم را گرفته است که به گفته مقامات سوری با وجود عملیات نظامی در ادلب بخش های وسیعی از سوریه اکنون امن است و از گروه های تروریستی پاک سازی شده است.

یک مقام سوری گفت: بیش از 40 شرکت هندی وارد دمشق شده اند و آنها بخشی از هزار شرکت بین المللی هستند که در این نمایشگاه شرکت می کنند.

پیش از این کنفدراسیون صنایع هند اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه این کشور با شرکت های هندی در حاشیه نمایشگاه بین المللی دمشق دیدار خواهد کرد.

کنفدراسیون صنایع هند به اعضای خود اعلام کرده که سوریه اکنون آماده تجارت است. در یک توصیه نامه از سوی کنفدراسیون صنایع هند آمده است: در چند ماه گذشته شرایط کلی امنیتی در سوریه بهبود یافته است. زندگی در دمشق و سایر شهرهای این کشور به حالت عادی خود بازگشته است و ایست های بازرسی به طور قابل توجهی کاهش یافته اند.رستوران ها با تمام ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

به گفته تعدادی از مقامات هندی، برای شرکت هایی که حاضر به انجام تجارت در سوریه هستند خطر تحریم های غرب وجود دارد.

با توجه به گزارش سازمان ملل، جنگ تحمیلیعلیه دولت سوریه که از سال 2012 میلادی آغاز شد تاکنون صدها میلیارد دلار خسارت مالی به دنبال داشته و روند بازسازی سوریه بدون مشارکت جهانی بسیار مشکل خواهد بود.

برچسب ها: سوریه ، هند ، تجارت جهانی ، دمشق
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: