bazarnews

کد خبر: ۳۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در گفتگو با بازارنیوز:
مهرداد سالاری گفت: اگر سلبریتی ها مبالغ جمع آوری شده را هزینه نکنند، از طریق قوه قضائیه اقدام خواهیم کرد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: مباحث مطرح شده پیرامون عدم شفافیت مالی سلبریتی ها در مبالغ جمع آوری شده برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، بهانه ای شد تا با مهرداد سالاری، معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه به گفتگو بپردازیم:

بازار نیوز: در زمان زلزله کرمانشاه برخی  افراد مشهور هزینه هایی را از مردم جمع آوری کردند که نحوه خرج این مبالغ مشخص نیست ، آیا پیگیر این موضوع هستید؟

بله اعداد و ارقام مربوط به همه مبالغ جمع آوری شده موجود است، با هلال احمر مکاتبه ای کردیم که آخرین اطلاعات را به ما بدهند که بدانیم چه کسانی کمک گرفته‌اند تا با آن‌ها رایزنی بکنیم. کسانی هستند که مبالغی مثل 200 یا 300 میلیون و حتی 1میلیارد تومان  از مردم جمع آوری کرده‌اند.


بازار نیوز: در زمان زلزله ورزقان بعد از ساخته شدن خانه‌های مردم، پول‌های جمع آوری شده صرف احداث خانه‌های فرهنگ شد و به دست مردم نرسید، به نظر شما برای از بین رفتن این شبهه‌ها بهتر نیست زودتر تکلیف این مبالغ جمع آوری شده روشن شود؟

بله هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف بشود. درحال حاضر این پول‌ها باید در بخش مسکن و اشتغال هزینه بشود.

بازار نیوز: برخی از سلبریتی‌ها ادعا کردند که مبالغ خیلی زیادی را جمع آوری کرده‌اند، اما اکنون چندین ماه است که از سرنوشت این پولها خبری نیست، این موضوع چرا پیگیری نشده است ؟

این موضوع را درباره آن‌هایی که شاخص بودند، مثلا آقای دایی پیگیری کردیم ولی با توجه به اطلاعاتی که ما گرفتیم افراد زیادی هستند که پول گرفته‌اند به همین دلیل در حال پیگیری این موضوع هستیم و قرار است اطلاعتمان را شفاف کنیم.

باید ابتدا ببینیم چه مبلغی دست چه کسانی هست و بعد تک تک از آن‌ها پیگیری بکنیم که این کمک‌ها را در بخش مسکن وارد کنند. این پول ها واقعا می‌تواند به مردم کمک بکند. ما آمار دستگاه های اجرایی و اداری را کامل داریم اما اطلاعات کمک‌های مردمی را به طور شفاف نداریم.
مردم در یک بخش به خود هلال احمر کمک کردند که این کاملا شفاف و مشخص است و مبلغ حدود 69 میلیارد تومان برای خرید کالاهای اساسی به تمام خانواده‌هایی که واحدهای آن‌ها تخریب شده بود، داده شد.

 آمار دقیق کمک‌های مردمی را طبیعتا دولت هم ندارد اما هلال احمر این‌ها را رصد کرده است . اگر این مبالغ به موقع هزینه می‌شد، خدمات بیشتری به مردم ارائه می‌شد.

اکنون اطلاعات حدودا 12 نفر را داریم که از مردم کمک مالی جمع‌آوری کرده‌اند اما تا اطلاعاتمان تکمیل نشود، نمی‌توانیم ادعایی بکنیم چرا که نمی‌دانیم مردم چه قدر به حسابشان پول واریز کرده‌اند.

بازار نیوز:  اگر پاسخگو نباشند، قصد برخورد دارید؟

ابتدا پیگیری می‌کنیم و می‌خواهیم که این پول ها را هزینه بکنند اما اگر این کار را نکنند با قوه قضائیه هماهنگ میکنیم و مدعی العموم می‌تواند دخالت کند، امیدواریم چون نیت خیر بوده کارشان را درست انجام دهند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: