bazarnews

کد خبر: ۳۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
سخنگوی قوه قضائیه جزئیات حکم پرونده گمرک بوشهر را اعلام کرد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ایدر ادامه یکصدو سی و یکمین نشست خبری خود با اشاره به یکی از پرونده هایی که حکم شان قطعی شده است اظهار کرد: در بوشهر در تخلفاتی که در گمرک شده بود، پرونده تشکیل و حکم قطعی شد. یکی از متهمان آن بهنام نوروزی فرزند رستم، مدیر کل گمرک و ناظر گمرکات بوشهر بود که به اتهام اخذ رشوه، به 5 سال حبس، انفصال دائم از خدمات دولتی و 13 میلیارد و 180 میلیون ریال رد مال بابت اخذ رشوه و معادل همین مبلغ جزای نقدی محکوم شد.

وی افزود: متهم بعدی امید محمدی فرزند نجف، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به 3 سال حبس، رد مبلغ 10 میلیارد و 500 میلیون ریال و همین مقدار جزای نقدی محکوم و سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: متهم الله قلی کمانی فرزند امیرعلی، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به 2 سال حبس، 3 سال انفصال از خدمات دولتی و رد مبلغ 7 میلیارد و 162 یلیون و 500 هزار ریال و همین مبلغ جزای نقدی محکوم شد. هر کدام از این سه نفر، 74 ضربه شلاق هم محکوم شده اند.

محسنی اژه ای ادامه داد: نفر بعدی حمید جعفری فرزند حبیب الله کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به 2 سال حبس، 3 سال انفصال، 74 ضریه شلاق، 5 میلیارد و 188 میلیون و 900 هزار ریال رد مال و همین  میزان جزای نقدی محکوم شده است. نفر بعدی عملدار کرمی فرزند محمد شریف، کارشناس گمرک است که به دو سال حبس، 3 سال انفصال، 74 ضربه شلاق، مبلغ دو میلیارد و 50 میلیون ریال رد مال و همین میزان جزای نقدی محکوم شد. نفر بعدی سید اسحاق بهنیا پور فرزند سید یعقوب کارشناس گمرک است که به دو سال حبس، 3 سال انفصال، 74 ضربه شلاق و یک میلیارد و 810 میلیون ریال رد مال و همین مبلغ جزای نقدی محکوم شده است. چند نفر دیگر هم هستند که اگر لازم شد می توانید از دفتر بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدو سی و یکمین نشست خبری خود درباره موسسه سکه ثامن گفت: تا کنون 600 نفر شکایت کردند اما نمی دانم چه مقدار از اموال شناسایی شده یا می شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره ادعاهای احمدی نژاد مبنی بر اینکه اگر می‌گویند پول‌ها نیست، به من بگویند یا جایش را بگویم گفت: کسی اگر می داند باید بگوید نباید از او بخواهند مگر اینکه جایی گذاشته باشد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال دیگری درباره پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی و ممنوع الخروج بودن وی اظهار کرد: یک بار از وی تحقیق شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می شود و پرونده هم در حال رسیدگی است زیرا متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیر بانک مرکزی دارد و پرونده در حال تحقیقات است و این فرد ممنوع الخروج است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: