bazarnews

کد خبر: ۳۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
معاون اداره کل مبارزه با پولشویی بانک توسعه صادرات ایران گفت:
علیرضا غفاری برضرورت تصویب لوایح مرتبط با اف. ای. تی. اف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : علیرضا غفاری گفت: «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته»، «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم»، «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» چهار لایحه معروف به لوایح چهارگانه مرتبط با اف.ای.تی.اف هستند.


وی اظهارداشت: خوشبختانه از این چهار لایحه یک مورد یعنی اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و سه مورد دیگر نیز در حال اقدام است.

معاون اداره کل مبارزه با پولشویی بانک توسعه صادرات ایران در خصوص لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: گروه ویژه اقدام مالی یا اف.ای. تی. اف در قالب یک برنامه عملیاتی (اکشن پلن) اصلاحاتی در زمینه قانون مزبور به جمهوری اسلامی پیشنهاد کرده است.

وی افزود: لایحه اصلاحی که دولت در خصوص قانون مبارزه با پولشویی به مجلس تقدیم کرده اگر مورد تصویب اهالی خانه ملت قرار گیرد بدون شک به نفع کشور است و می تواند اثرات قابل توجهی در بحث مبارزه با جرائم اولیه و به تبع پولشویی ایفا کند.

غفاری در ادامه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و کنوانسیون سی. اف.تی سال ۱۹۹۹ میلادی سازمان ملل و همینطور پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو را امری مثبت قلمداد و یادآورشد: این مجموعه اقدامات بایستی انجام شود تا یک ساختار ورویه مستحکمی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در کشور شکل گیرد.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: