bazarnews

کد خبر: ۳۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارشی اعلام کرد که وضعیت پرداختی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در پنج ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۵۰ درصد رشد داشت و به پنج و نیم برابر رسیده است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از ایرنا، از سازمان برنامه و بودجه، اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پرداختی به دستگاه‌های اجرایی در پنج ماه نخست امسال بیش از 255 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اعتبار مصوب این دوره (258 هزار میلیارد ریال)، 99 درصد و نسبت به کل اعتبار مصوب امسال (620 هزار میلیارد ریال) بیش از 41 درصد تحقق را نشان می دهد.

همچنین وضعیت پرداختی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دوره یادشده (255 هزار میلیارد ریال)، نسبت به دوره مشابه پارسال (46 هزار میلیارد ریال) بیش از 450 درصد رشد داشته و به 5.5 برابر رسیده است.

 «محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در نشستی با حضور رئیسان سازمان های مدیریت و برنامه ریزی سراسر کشوردر سازمان برنامه و بودجه، گفت: برای مقابله با آثار تحریم ها از یک سو و اتمام طرح های عمرانی، بسته ای تدوین و در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مطرح و برای اقتصادی کردن این پروژه ها برای جذب سرمایه گذاران، پیشنهادهایی را ارایه کردیم.

«برای واگذاری طرح های عمرانی باید امتیازهایی قائل می شدیم که البته شورا پیشنهادهای ما را تایید کرد.»

وی گفت: در شرایط تحریمی بسته ای برای تسریع در تکمیل طرح های ناتمام از طریق برخورداری از مشارکت بخش غیردولتی تدوین کردیم و انتظار داریم سازمان های مدیریت سراسر کشور پیگیر واگذاری یا مشارکت طرح ها باشند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: