bazarnews

کد خبر: ۳۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خبر داد:
حبیب الله انصاری مطرح کرد: لوازم خانگی از صنایع رو به رشد در کشور است و این صنعت طیف وسیعی از محصولات را شامل می‌شود.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : حبیب الله انصاری اظهارداشت: زنجیره تولید در صنعت لوازم خانگی به نحویست که صنایع بالادستی مانند فولاد، مس، آلومینیوم، پتروشیمی و غیره با این مجموعه در ارتباط مستقیم هستند به همین جهت صنعت مزبور در تمامی دنیا به عنوان شتاب دهنده توسعه اقتصادی به شمار می رود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: صنعت مدنظر در قالب سه گروه از قبیل لوازم خانگی انرژی بر، لوازم خانگی غیر انرژی بر و قطعات لوازم خانگی فعالیت می کند.

وی افزود: لوازم خانگی انرژی بر از جمله لوازم پخت و پز، لوازم سرمایشی و گرمایشی، چرخ گوشت، آبمیوه‌گیری و بسیاری موارد دیگر را شامل می‌شود.

انصاری تصریح کرد: لوازم خانگی غیرانرژی اقلامی همچون ظروف چینی، تفلون و سرویس‌های غذاخوری را در برمی گیرد.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد توضیح داد: نخستین کارخانه تولید لوازم خانگی در ایران سال ۱۳۱۶ با هشت کارگر آغاز بکار کرد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه صنعت مزبوراز دهه ۵۰ در کشور گسترش یافت، گفت: خوشبختانه طی این دهه تولید قطعات مربوط به لوازم خانگی مانند الکتروموتور و کمپرسور در کشور کلید خورد، این دو قطعه در تولید کولر و یخچال مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: بطورکلی سابقه تولید لوازم خانگی در ایران مانند سماور زغالی، اجاق های فیتله ای نفتی، بخاری نفتی و آبگرمکن نفتی به دوره قاجاریه مربوط می شود.

انصاری بیان داشت: ساخت لوازم خانگی مانند اجاق گاز، بخاری نفتی، یخچال، آبگرمکن، ماشین لباسشویی و سیلندر گاز از پایان دهه ۳۰ در ایران آغاز شده است.

وی گفت: تکنولوژی ساخت این تجهیزات در همان روزگار بیشتر از آمریکا و کشورهای اروپایی وارد و در داخل به مصرف می رسید.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: لوازم خانگی ساخت ایران در این دوره به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت صنایع لوازم خانگی در سال های پس از ۱۳۵۷ اظهارداشت: تولید مواد اولیه اساسی این صنعت از قبیل فولاد، پتروشیمی، مس و آلومینیوم در داخل به دوران پس از پیروزی انقلاب مربوط می شود.

انصاری گفت: تولید لوازم خانگی در دوران پس از انقلاب با توسعه سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای بزرگ و کوچک در کشور شتاب دوچندانی به خود گرفت.

وی افزود: این صنعت امروز با بهره گیری از فناوری و تکنولوژی های روز دنیا هر روز نسبت به گذشته شکوفاتر و به روز تر می شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در ادامه ضمن معرفی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به رادیو اقتصاد یادآورشد: این تشکل عناوین «شورای سازندگان وسایل گازسوز و سیلندر گاز مایع» و «شورای صنایع گاز و لوازم خانگی» را پشت سر گذاشته و اکنون با نام «انجمن صنایع لوازم خانگی ایران» فعالیت‌های پرافتخار خود را تداوم می‌دهد.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: