bazarnews

کد خبر: ۳۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
رئیس هیئت مدیره اوپکس خبر داد:
رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت تولید ۱,۵ میلیون لیتری روغن موتور در کشور خبر داد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : عباسعلی اسلامی افزود: این میزان تولید سالانه توسط چهار شرکت بزرگ تصفیه اول و بیش از ۲۰۰ شرکت تصفیه دوم انجام می شود.

وی همچنین اظهارداشت: بطور کلی روغن‌ها در دو مرحله تصفیه تا ناخالصی‌ها و ترکیبات ناهماهنگ از روغن حذف شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: روغنی که از پالایش نفت خام به دست می‌آید به نام روغن تصفیه اول و روغنی که از تصفیه روغن‌های کارکرده به دست می‌آید به نام روغن تصفیه دوم معروف است.

وی افزود: روغن های تصفیه اول و دوم به لحاظ کیفیت هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه استاندارد تصفیه اول و دوم در تمام دنیا به خصوص ایران یکی است، اظهارداشت: استاندارد روغن موتور از سال ۱۳۵۳ در کشور اجباری و هیچ تفاوتی بین این دو قائل نشده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: کارخانجات داخلی تنها روغن پایه گروه یک را تولید می کنند در حالیکه روغن های پایه گروه دو تا پنج در جهان تولید می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی افزود: روغن های گروه یک تا سه معدنی و چهار و پنج روغن های سنتتیک هستند.

وی بیان داشت: متناسب با تغییر تکنولوژی موتور اتومبیل ها در جهان نوع روغن ها نیز مدام در حال تغییر بوده است.

اسلامی گفت: روغن های پایه معدنی که در ایران تولید می شود در برخی مواقع پاسخگوی نیاز موتور اتومبیل ها با تکنولوژی های سطح بالا نیست بنابراین باید از روغن های پایه سنتتیک استفاده شود.

وی در ادامه این مصاحبه افزود: مقاومت روغن پایه سنتتیک نسبت به روغن های پایه معدنی بسیار بالاتر است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی یادآورشد: روغن های سنتتیک از ترکیبات شیمیایی یا پولیمراسیون هیدروکربن ها تولید می شود و نه با تصفیه نفت خام بنابراین از مزیت های بالایی برخوردارند.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: