bazarnews

کد خبر: ۳۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
یک کارشناس حوزه نفت و انرژی اظهار داشت:
رضا پدیدار گفت: قاچاق سوخت به مثابه خروج سرمایه ملی از کشور است از این رو ضرورت دارد مسئولان به شدت با این پدیده مخرب مبارزه کنند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : به گفته رضا پدیدار قاچاق سوخت ،مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه سابق طولانی در کشور دارد.


وی همچنین با بیان اینکه قاچاق سوخت یکی از انواع پر اهمیت «قاچاق» است، اظهارداشت: پدیده مزبور ضمن خروج سرمایه ملی از کشور موجب هرز رفتن توان اقتصادی و سوبسیدهای دولت برای این ماده ارزشمند و حیاتی توسعه می شود.

این کارشناس نفت و انرژی گفت: انرژی در توسعه کشورها بسیار نقش آفرین است بنابراین ضرورت ایجاب می کند با سازوکارهای مشخص به خصوص استفاده از فناوری های نوین جلوی خروج بی رویه سوخت از کشور گرفته شود.

وی در ادامه افزود: پائین بودن قیمت حامل های انرژی در داخل نسبت به قیمت های جهانی از جمله دلائل اصلی قاچاق سوخت به خارج از کشور است.

پدیدار بیان داشت: قاچاق فرآورده های نفتی از مرزها با توجه به اهمیت انرژی و نیاز کشورهای همجوار به ویژه افغانستان، پاکستان و ترکیه از سال های دور در مملکت مطرح و همچنان به قوت خود باقیست.

وی با اشاره به اینکه امروزه پدیده قاچاق به عنوان یک تهدید جدی در مسیر شکوفایی اقتصاد کشورقرار دارد، گفت: این پدیده شوم و مخرب صدمات فراوانی بر پیکر اقتصاد ملی وارد و فعالیت اقتصاد رسمی، برنامه ها و سیاست های کشور را تحت الشعاع قرار داده و دچار اختلال می کند.

این کارشناس حوزه نفت و انرژی در ادامه افزود: متاسفانه قاچاق مشکلاتی همانند کاهش تولید داخلی، افزایش نرخ بیکاری، کاهش سرمایه گذاری مولد، تقلیل کارآفرینی و همچنین افت درآمدهای عمومی دولت را به همراه دارد.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: