bazarnews

کد خبر: ۳۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
یک عضو هیئت علمی دانشگاه مطرح کرد:
سید محمود شمس دولت آبادی گفت: مردم باید در عرصه های اقتصادی نه شعاری بلکه بصورت عملی نقش آفرینی کنند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته سید محمود شمس دولت آبادی،سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در کشور باید به نحوی باشد که مردم به معنای واقعی میدان دار فعالیت های اقتصاد باشند.


وی همچنین اظهارداشت: پیروزی در جنگ تمام عیار اقتصادی بدون نقش آفرینی مردم شدنی نیست بنابراین باید در دفاع اقتصادی نقش ویژه ای برای مردم قائل شد.

این استاد دانشگاه گفت: شوربختانه با فاصله گیری دوران دفاع مقدس از نقش مردم در اقتصاد به شدت غفلت شد و اقتصاد مردمی به معنی واقعی در جامعه نمود عملی پیدا نکرد. 

وی افزود: بخش تعاون بر اساس قانون اساسی از ارکان مهم نظام اقتصادی کشور است که متاسفانه این بخش مورد کم لطفی مسئولان واقع و به حاشیه رانده شد.

شمس دولت آبادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: جالب اینکه بدانید در انقلاب های مردمی و ساخت قدرت در هرکشوری اگر مبتنی بر حضور مردم و همینطور دموکراسی بصورت واقعی نقش اساسی داشته باشد بطور قطع و یقین مردم در تصمیم گیری ها و سرنوشت خود باید نقش آفرینی کنند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: حضور مردم در قدرت و ساخت حکومت در انقلاب اسلامی یک تجربه جدید، بی بدیل و مثال زدنی در دنیا بود.

این استاد دانشگاه افزود: مردم در تمامی مراحل انقلاب از وقوع، تثبیت و تحکیم نقش آفرین و همواره در این مسیر ثابت قدم بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس مهمترین و بارزترین شکل حضور مردمی در صحنه بود، اظهارداشت: دوران سخت هشت ساله جنگ تحمیلی که تمامی دنیا علیه ایران اسلامی قد علم کرده بود ملت ایران با دست خالی و با همت مثال زدنی خود از جبهه های جنگ پشتیبانی و یک وجب از خاک ایران را به دشمن واگذار نکرد بلکه اراده خود را بر دشمن تحمیل کرد.

شمس دولت آبادی در ادامه یادآورشد: نکته بسیار واجد اهمیت در این میان اینکه چگونه می توان دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را در راستای رشد و تعالی کشور در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به نحو مطلوب بکارگیری کرد.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: