bazarnews

کد خبر: ۳۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
یک کارشناس حوزه انرژی اظهار داشت:
امیرحسین تبیانیان گفت: خوشبختانه ایران تجربه طولانی در مواجه با تحریم‌های دشمنان دارد و همینطور در برابر این محدودیت‌ها مقاوم و استوار شده است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته امیرحسین تبیانیان ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در معرض تحریم ها و محدودیت های بین المللی بوده ولی با عبور موفق از این تحریم ها توانسته اقتصاد خود را سرپا نگه دارد.

وی ضمن اشاره به تحریم های هوشمند دشمنان اظهارداشت: این تحریم ها پس از تحریم های هدفمند، فراگیر و جامع در دنیا به عنوان ابزار تحمیل اراده سیاسی به کار گرفته شدند.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: تفاوتی که نسل های مختلف تحریم با یکدیگر دارد به سبب فشار افکار عمومی که روی رژیم های تحریم کننده وارد شده است.

وی افزود: وقتی یک جامعه با مشکل اقتصادی بزرگ و مانع بین المللی در روابط آزاد اقتصادی با سایر کشورها مواجه می شود متاسفانه اثرات جانبی منفی برروی زندگی روزمره مردم در حوزه های مختلف اعم از بهداشت، آموزش و معیشت برجا می گذارد.

تبیانیان تصریح کرد: اتفاقی که افتاد این بود که آثار تحریم ها به روشنی فراتر از چیزی بود که دولت های تحریم کننده تصور می کردند.

وی همچنین گفت: از این جهت وضع کنندگان تحریم به دنبال این رفتند که با تغییر ادبیات به سمت تحریم های هوشمند و هدفمند کمی از این بار بکاهند.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: وضع کنندگان تحریم در دنیا امروز مدعی هستند که تحریم های هوشمند و هدفمند فقط اشخاص حقیقی و حقوقی در خدمت برنامه های تهدید علیه صلح جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد و آثار مخرب این نوع دسته از تحریم ها بر روی افراد عادی جامعه و مردم به دور از سطوح سیاسی کمتر دیده می شود. 

وی در ادامه افزود: آمریکایی ها امروز بصورت مکرر از این ادبیات برای تمامی تحریم ها نه در ایران بلکه در سایر کشور ها هم استفاده می کنند تا از اثرات جانبی سوء حقوق بشری خود را مبرا نشان دهند. 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: