bazarnews

کد خبر: ۳۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
وزیر اسبق اقتصاد مطرح کرد:
سید شمس الدین حسینی گفت: اعمال تحریم جزئی از استراتژی امنیت ملی آمریکاست بنابراین برای مقابله با تحریم‌ها و محدودیت‌های بین المللی باید زیرساخت‌های دائمی ایجاد شود.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : سید شمس الدین حسینی با بیان اینکه بخشی ازتلاطم موجود در بازار ارز ناشی از اعمال تحریم‌های آمریکاست، افزود: متاسفانه در یک خوش بینی و درک نادرست از تحریم‌ها که قابل رفع است زیرساخت‌های دائمی طی سه سال اخیر کنار گذاشته شده به طوری که ایجاد دوباره این زیرساخت ها زمان بر می باشد.


وی همچنین اظهارداشت: از مشکلات سال‌های ۹۰ و ۹۱ نداشتن اشراف اطلاعاتی بوده بنابراین سامانه‌هایی مانند سامانه ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد تا از این طریق اشراف اطلاعاتی حاصل شود.

وزیر سابق اقتصاد با تاکید براینکه کنترل بازار ارز نیازمند دو نوع مدیریت درونی و بیرونی است، ادامه داد: عرضه و تقاضای ارز باید کنترل شود این درحالیست که میان مدیرت بازار ارز و بازار کالا ارتباطی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای کسب موفقیت در شرایط کنونی داشتن برنامه مطلوب ضرورت دارد، گفت: این برنامه از طریق مجری مصمم باید به خوبی اجرا شود.

رئیس دومین همایش تخصصی حکمرانی اقتصاد جهانی، نهادهای پولی و مالی بین المللی و دیپلماسی دفاع اقتصادی در ادامه افزود: در راستای همایشی که در حوزه اقتصاد دفاع طی سال گذشته برگزار شد امسال نیز برگزاری همایش ملی اقتصاد دفاع و تعدادی همایش در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: با توجه به اهمیتی که کنوانسیون ها و نهادهای اقتصادی و پولی و مالی در شیوه حکمرانی اقتصاد جهان دارند فردا یک همایش تخصصی در این باره برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه همایش مورد نظر سه محور اصلی دارد، ادامه داد: نقش کنوانسیون‌ها و نهادهای اقتصادی و مالی در حکمرانی اقتصاد جهانی و دیپلماسی دفاع اقتصادی نخستین محور این همایش است.

وی دومین محور همایش تخصصی حکمرانی اقتصاد جهانی، نهادهای پولی و مالی بین المللی و دیپلماسی دفاع اقتصادی را کارکردهای کنوانسیون‌ها و نهادهای مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم عنوان کرد.

وزیر سابق اقتصاد افزود: تجارب و ارزیابی حقوقی - اجرایی لوایح چهارگانه و راهبرد کارآمد تعامل با کنوانسیون‌ها و نهادهای مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم سومین محور این همایش است.

وی با بیان اینکه از مهمترین الزام‌ها برای موفقیت کشور در سطح بین المللی تلاش برای هم افزایی راهبردی است، گفت: اکثر نهادها گرچه رویکرد اقتصادی دارند اما اهداف سیاسی و امنیتی را نیز دنبال می‌کنند.

حسینی اظهارداشت: برگزاری چنین همایش‌های تخصصی سبب می‌شود متخصصان اقتصادی و امنیتی در کنار یکدیگر قرار گیرند که با تحقق این مهم درک عمیقتر و مضاعفی از ماهیت و کارکردهای نهادهای اقتصادی به دست می‌آید.

وی ضمن اعلام اینکه با شناخت صحیح کارکرد و ماهیت نهادهای اقتصادی دیپلماسی صحیحی نصیب کشور می‌شود، ادامه داد: دومین همایش تخصصی حکمرانی اقتصاد جهانی، نهادهای پولی و مالی بین المللی و دیپلماسی دفاع اقتصادی پنجشنبه پنجم مهرماه از ساعت ۸,۳۰ تا ۱۲.۳۰ در محل مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی واقع در خیابان قائم مقام فراهانی برگزار می‌شود.

رادیو اقتصاد

برچسب ها: تحریم ، اقتصاد ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: