bazarnews

کد خبر: ۳۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
مدیرعامل پالایشگاه شیراز گفت:
عبدالرحیم شمس الدینی گفت: بدون شک با ساخت و نصب راکتور جدید در این پالایشگاه محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار خواهند شد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : عبدالرحیم شمس الدینی با بیان اینکه راکتور ۳۰۰ تنی پالایشگاه شیراز با دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد و فشار عملیاتی ۱۶۵ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع کار می‌کند، افزود: این راکتور حاوی کاتالیست مخصوص بوده که برش‌های سنگین را به برش‌های سبک تبدیل می‌کند.


وی اظهارداشت: راکتور ایتالیایی مورد نظر از سال ۵۲ در پالایشگاه شیراز نصب بوده که از چندسال پیش به مرور ترک خوردگی به طول ۶۰ میلیمتر و عمق ۷۰ میلیمتر در بدنه آن ایجاد شد.

مدیرعامل پالایشگاه شیراز ادامه داد: چندین بار برای تعمیر راکتور آسیب دیده اقدام شد اما با توجه به جنس خاص آلیاژ به رفته در آن انجام هرگونه تعمیر خطر را بیشتر و سبب سرایت ترک به قسمت‌های دیگر می‌شد.

وی همچنین گفت: بنابراین تعویض راکتور از سوی کارشناسان پیشنهاد شد که به دلیل اعمال تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی از فروش و ساخت آن خودداری کردند.

شمس الدینی در ادامه با اشاره به اینکه در این راستا متخصصان شرکت راکتور ساز اهواز راکتور ۳۲۰ تنی با ۲۰ سانتی متر قطر را طی ۱۵ ماه ساختند، افزود: این راکتور به پالایشگاه شیراز منتقل و در حال نصب است.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: