bazarnews

کد خبر: ۳۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خبر داد:
حبیب الله انصاری از فعالیت یک هزار و ۱۴۳ واحد تولیدی لوازم خانگی در کشور خبرداد.

گروه صنعت بازارنیوز : به گفته حبیب الله انصاری از این تعداد ۱۴۰ واحد مربوط به یخچال فریزر، ۱۲۳ واحد ماشین لباسشویی، ۱۷۷ واحد کولر آبی، ۲۴۰ واحد بخاری، ۲۸۰ واحد اجاق گاز،۵۰ واحد لوازم خانگی کوچک (۱۷۰ نوع)، یک واحد چرخ خیاطی، ۱۰۰ واحد آبگرمکن،۲۴ واحد کولرگازی و هشت واحد ماشین ظرفشویی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طیف وسیعی از انواع لوازم خانگی با کیفیت بالا و مبتنی بر استانداردهای روز جهانی امروز در ایران تولید می شود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: هم اکنون در تمامی استان های کشور لوازم خانگی تولید می شود ولی چهار استان از قبیل آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان و مرکزی به عنوان قطب اصلی در این حوزه مطرح هستند.

وی در ادامه افزود: مجوز های مورد صدور جهت تاسیس واحدهای تولید لوازم خانگی از سوی وزارت صنایع و معادن کشور در گذشته فاقد پشتوانه و مطالعات کارشناسی بوده است.

انصاری تصریح کرد: صدور مجوزهای متعدد منتج به ایجاد تعداد بسیاری زیادی واحد کوچک تولیدی لوازم خانگی با ظرفیت بسیار پائین در سطح کشور شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صنعت به ذات یک پدیده متحول و متکامل است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: صنعت نیاز به یک نگاه بسیار جامع مدیریتی نسبت به شناخت تمامی ابعاد دارد بنابراین مدیر صنعت را نمی توان به یک رشته خاص صنعتی به عنوان مثال متالوژ، مکانیک و غیره محدود یا خلاصه کرد.

وی اضافه کرد: طی سالیان گذشته در ایران واحدهای موفق و بزرگ صنعتی به لحاظ کمی و کیفی وجود داشت که مدیران این مجموعه ها فاقد تخصص دانشگاهی بودند.

انصاری یادآورشد: مدیر صنعت فردیست که با هدف گذاری و تعیین استراتژی و همینطور استفاده از ابزارها و نیروهای لازم بتواند در مسیر تحقق اهداف قدم برداردکه این در نوع خود بزرگترین تخصص است.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: