bazarnews

کد خبر: ۳۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
وزیر ارتباطات در اعتراض به عدم اتصال گمرک به سامانه جامع تجارت:
آذری جهرمی نسبت به عدم اتصال سازمان گمرک به سامانه یکپارچه جامع تجارت اعتراض کرد و گفت: در صورت عدم اتصال گمرک به این سامانه، طرح ریجستری با مشکل رو به رو خواهد شد.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز : محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جامع گمرک نسبت به عدم اتصال سازمان گمرک به سامانه یکپارچه جامع تجارت اعتراض کرده و اظهار کرد: پس از گذشت یک سال‌ونیم و پیگیری‌های جدی وزارت ارتباطات از وزیر صمت، وزیر سابق اقتصاد و دارایی و همچنین معاون اول رئیس‌جمهور هنوز برای اتصال این سازمان به سامانه جامع تجارت مشکلاتی وجود دارد که در صورت رفع نشدن این موضوع طرح رجیستری با مشکل رو به رو خواهد شد.

وی افزود: عدم اتصال سامانه گمرک ممکن است طرح رجیستری را با شکست مواجه کند و مشکلات اخیر ثبت گوشی مسافری که ابعاد رسانه‌ای هم پیدا کرد، عمدتاً ناشی از عدم همکاری گمرک بود.

وزیر ارتباطات در ادامه در واکنش به اظهارات نماینده گمرک مبنی بر اتصال سامانه گمرک به سامانه جامع تجارت بیان کرد: یا من معنای اتصال را متوجه نمی‌شوم یا اتصالی برقرار نشده است.

گفتنی است؛ امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ازسامانه جامع تجارت در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شد. به گفته بهنام امیری معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران تاکنون سامانه‌های جامع تجارت، سامانه شناسه کالا، سامانه یکپارچه‌سازی انبارها و مراکز نگهداری کالا و همچنین سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی فعال بوده‌ اما یکپارچه نبوده‌اند که این یکپارچه‌سازی از امروز انجام می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: