bazarnews

کد خبر: ۳۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت:
لطفعلی بخشی گفت:اقتصاد ایران اقتصادی ۵۰۰ میلیارد دلاری بوده و گردش ارزی پنج میلیون دلاری در بازار نمی‌تواند تعیین کننده نرخ ارز باشد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز : به گفته لطفعلی بخشی ، متاسفانه چنین مسئله‌ای یکی از نقاط ضعف بانک مرکزی بوده چرا که این نهاد باید تعیین کننده نرخ ارز باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه درباره اعلام قیمت گذاری نرخ ارز در کوچه پس کوچه‌های خیابان فردوسی سکوت اختیار کرده است، اظهارداشت: طی دو سال گذشته به دلیل برخی مشکلات در بانک‌ها نقدینگی به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه افزایش نقدینگی از بزرگترین معضلات عرصه اقتصاد و سیستم بانکی کشور است، ادامه داد: برای جبران کمبود بانک‌های کشور بانک مرکزی مجبور به افزایش نقدینگی شده است.

وی ضمن اعلام این مطلب که هم اکنون ایران یکی از سخت‌ترین دوره‌های اقتصادی را در طول تاریخ خود سپری می‌کند، گفت: اقتصاد کشور در وضعیت سوپر بحرانی است به همین دلیل سکوت، انفعال و بی عملی دولتمردان مایه تعجب بوده و این مسئله شرایط را رنج آورتر می‌کند.

بخشی همچنین افزود: در وضعیتی که قیمت ارز و طلا افزایش می‌یابد افراد برای حفظ سرمایه‌های خود به بازارهایی مانند طلا هجوم می‌آورند که این مهم باعث التهاب در اقتصاد می‌شود.

وی درادامه یادآور شد: رسانه ملی هم نرخ‌های اعلامی در کوچه پس کوچه‌های خیابان فرودسی را به عنوان نرخ ارز در بازار کشور تکرار می‌کند در حالی که تنها بانک مرکزی می‌تواند نرخ ارز را تعیین کند.

 

رادیو اقتصاد

برچسب ها: دلار ، اقتصاد ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: