bazarnews

کد خبر: ۳۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق مطرح کرد:
سید حمید حسینی بر ضرورت تقویت و تحکیم پیوند صنعتی بین این دو کشور تاکید کرد.

گروه صنعت بازارنیوز : به گفته سید حمید حسینی برای تقویت این پیوند باید بخش زیادی از ظرفیت های صنعتی خالی و بدون استفاده و همینطور خطوط تولیدی فعلی در داخل را به عراق منتقل کرد.

وی ادامه داد: این پیوند صنعتی هم می تواند به اقتصاد کشور عراق و هم پایداری ایران در بازار عراق کمک شایان توجه کند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: تمامی زیرساخت های صنعتی عراق از بین رفته و چیزی به عنوان صنعت در این کشور وجود ندارد.

وی همچنین افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد نیازهای عراق از طریق واردات تامین می شود.

حسینی با بیان اینکه ظرفیت سازی کافی در صنعت کشور انجام شده است، اظهارداشت: مشکل فعلی صنایع ایران اینکه در بسیاری از واحدها نمی توان از ظرفیت کامل استفاده کرد چرا که ظرفیت سازی های انجام گرفته بیش از نیاز داخل است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: برای استفاده کامل از این ظرفیت ها باید نگاه ها بیشتر معطوف به صادرات و بازارهای صادراتی باشد که عراق یکی از این بازارهاست.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: در حال حاضر صادرات کالاهای صنعتی به بازار عراق از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ ارز هرچند فشارهای زیادی به اقتصاد و مردم کشور وارد کرده ولی در عوض دریچه های خوبی به روی صادرات مملکت گشوده است.

حسینی اذعان داشت: بسیاری از کالاهای ساخت داخل امروز قدرت رقابت پیدا کرده وصادرات کشور به شدت در حال افزایش است.

وی در ادامه توضیح داد: ایران مواد اولیه، کالاهای نفتی، پتروشیمی و معدنی به عراق صادرات ندارد بلکه عمده کالاهای صادراتی ایران به مقصد عراق محصولات کشاورزی و کالاهای صنعتی به خصوص لوازم ساختمانی، مواد شوینده، بهداشتی، پلاستیک و غیره است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق یادآورشد: عراق بازار مناسبی برای عرضه تولیدات ایرانی است و باید از این فرصت اقتصادی به نحو احسن استفاده کرد.

 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: