bazarnews

کد خبر: ۳۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صمت مطرح کرد:
حسن یونس سینکی گفت: استانداران حداکثر تا سقف ۱۰ درصد برای افزایش قیمت نان می توانند تصمیم گیری کنند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته حسن یونس سینکی، تحت افزایش عمومی قیمت نان در ستاد تنظیم بازار بر اساس دستور رئیس جمهور هیچ نوع افزایشی طی سال جاری برای قیمت نان تصویب نشده است.

وی همچنین اظهارداشت: از نظر فرآیند هزینه ای که متوجه نوع کالاهای تولیدی و عرضه به بازار ایجاد می شود و همینطور عدم تصمیم گیری بیش از دو ساله برخی از استان ها طبق گزارشات و آمارهای موجود راجع به نان و به تبع عرضه کالا ی مزبور به نرخ های دو سال قبل دوباره این مسئله در ستاد تنظیم بازار مطرح شد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه در فرآیند عرضه نان هر سال یک قیمت تکلیفی افزایش گندم به عنوان قیمت خرید تضمینی متوجه زنجیره نان می شود و ازطرفی این بحث به افزایش قیمت آردهای واگذاری و به طریق اولی به نان مورد طبخ منتقل خواهد شد ستاد تنظیم بازار موافقت کرد استانداران در صورت تقاضا ی اتحادیه های تخصصی مربوطه و همینطور طرح در ستاد تنظیم بازار استانی می توانند در صورت پذیرش تائید افزایش هزینه ها تولید نان حداکثر تا سقف ۱۰ درصد برای افزایش نرخ این کالا تصمیم گیری کنند.

وی افزود: این تصمیم گیری باید مبتنی بر جمیع نظرات اجتماعی و اقتصادی در استان های کشور باشد.

سینگی در ادامه یادآورشد: بحث افزایش قیمت نان حداکثر تا سقف ۱۰ درصد در استان ها تصمیم جدی نیست بلکه مربوط به دو ماه و نیم تا سه ماه قبل است.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: