bazarnews

کد خبر: ۳۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
تحلیلگر حوزه مسکن در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد:
سلطان محمدی گفت: این افزایش نرخ ارز تا مبلغ  ۱۹۰۰۰ تومان فقط بر روی انتظارات تاثیر تورمی داشته است و انتظار واقعی در حجم نقدینگی ایجاد نمی‌کند.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: مهدی سلطان محمدی تحلیلگر حوزه مسکن در پاسخ به سوال خبرنگار بازار نیوز مبنی بر اینکه آیا با توجه  به روند کاهش قیمت ارز در بازار، حجم نقدینگی در بازار ارز به سمت بازارهای دیگر از جمله بازار مسکن می رود، گفت:خیلی زود است که ما درباره این موضوع قضاوت کنیم، یک یا دو هفته قیمت در بازار ارز از عدد فعلی بالاتر رفت. در طول این یک هفته هم اتفاق خاصی نیفتاد، حجم معاملات بسیار ناچیز بوده وخرید و فروشی در بازار ارز به مقدار کلان انجام نمیشد.

سلطان محمدی گفت: این افزایش نرخ ارز تا مبلغ  19000 تومان فقط بر روی انتظارات تورمی  تاثیر داشته است و انتظار واقعی در حجم نقدینگی ایجاد نمی‌کند. مگر این که ببینیم سیاست گذاری های کلان به چه سمت و سویی خواهد رفت و بازار ارز در چه نقطه ای به تعادل خواهد رسید  تا بر اساس آن تحلیل و قضاوتی داشته باشیم.

وی افزود: هنوز ابهامات زیادی وجود دارد که ارز بین 7یا 8 هزار تومان تا 14و 15 هزار تومان کجا به تعادل میرسد که این هم به سیاست گذاری های بعدی بانک مرکزی و سیاست های مالی و پولی دولت و اتفاقاتی که در عرصه جهانی در حال رخ دادن است، بستگی دارد. هنوز خیلی زود است که بگوییم نقطه تعادل ارز کجاست و بر اساس آن بسنجیم که بازار های دیگر به چه سمتی حرکت خواهند کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: