bazarnews

کد خبر: ۳۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:
محسن زنگنه گفت:قیمت واقعی ارز در کشور بر اساس فرمول های محاسباتی باید بین شش تا هفت هزار تومان باشد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته محسن زنگنه قیمت اعلامی بانک مرکزی در حال حاضر برای خرید ارز ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی اظهارداشت: ارز در شرایط فعلی با هجوم گسترده مردم برای فروش حتی با قیمت های پائین تر در شهرستان ها و خود تهران معامله می شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: اقدامی که دولت و بانک مرکزی طی یک هفته اخیر در بازار ارز انجام داده اگر این روند با هماهنگی به سمت جلو ادامه یابد بدون شک به قیمت واقعی ارز یعنی شش تا هفت هزار تومان خواهیم رسید.

وی در ادامه افزود: بانک مرکزی از هفتم مهر ماه سال جاری ورود جدی به بازار ارز کرد و توانست در این بازار به خوبی نقش آفرینی کند.

زنگنه تصریح کرد: اقتصاد یک امر خطی نیست بلکه یک امر سیستمی و موارد مختلفی در قیمت نهاده ها مانند ارز تاثیردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد اقتصاد ایران اعم از تولید، تجارت، بازرگانی، بانکی و پولی و حتی بازار سرمایه بطور مستقیم در مالکیت دولت یا شرکت های دولتی است.

این کارشناس اقتصادی افزود: اگر اتفاقی در حوزه های مختلف اقتصادی رخ دهد دولت و بانک مرکزی به راحتی می تواند وضعیت را کنترل کند به شرط اینکه این ورود به هنگام، هماهنگ و با برنامه باشد.

وی اضافه کرد: حرکتی که از دی ماه سال گذشته در بازار ارز آغاز شد شاید مواردی مثل موضع گیری های «دونالد ترامپ» رئیس جمهورآمریکا یا بروز اغتشاشات خیابانی در ملتهب کردن و آغاز التهاب در بازار ارز موثر بود اما واقع کلمه اینکه بانک مرکزی به خصوص در طول این هشت ماه یکی از غایبان بزرگ در مدیریت قیمت ارز و طلا در کشور محسوب می شد.

زنگنه تصریح کرد: بانک مرکزی و دولت در یک بازار ملتهب باید فعال تر در میدان باشند که متاسفانه چنین نبود و جدا از این تصمیماتی که گرفته می شد تصمیماتی نبود که بتواند بازار را کنترل کند.

رادیو اقتصاد 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: