bazarnews

کد خبر: ۳۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
محمدرضا ملکشاهی راد گفت: ایجاد حباب غیر واقعی در قیمت مسکن ناشی از هجوم نقدینگی است.

گروه راه و مسکن بازارنیوز : محمرضا ملکشاهی‌راد افزود: حجم نقدینگی در کشور بسیار بالاست و در صورت عدم کنترل به هر بازاری ورود پیدا کند خسارت به بار خواهد آورد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه تولیدکنندگان مسکن را باید از دلالان مسکن جدا کرد، اظهارداشت: دلالان مسکن هر از گاهی با تزریق نقدینگی به حوزه زمین و ساختمان موجب افزایش قیمت مسکن می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم گفت: برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها از بازار مسکن اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه در کشور بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: دولت باید در این زمینه لایحه ای به مجلس تقدیم کند هرچند تعدادی از نمایندگان طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تهیه و در کمیسیون های مختلف مجلس به خصوص عمران در حال بررسی است.

ملکشاهی راد تصریح کرد: اگر چنانچه مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن اعمال شود معاملات در این حوزه خیلی صوری و در عین حال قیمت های واقعی در اسناد رسمی نخواهد آمد بنابراین موضوع مدنظر باید به یک نحوی کنترل شود.

وی گفت: دولت در بحث قیمت مسکن هنوز ورود جدی پیدا نکرده تا نظارت کاملی در این حوزه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز دولت نتواسته قیمت تمام شده مسکن را ارزیابی و درصدی سود برای حوزه مدنظر منظور کند.

وی تصریح کرد: وقتی بازار مسکن به حال خود رها و دولت نظارتی بر این بازار نداشته باشد مسکن به قیمت دلبخواهی به مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.

ملکشاهی راد ضمن اشاره به اینکه دولت حتی بر تولید و قیمت مصالح ساختمانی نظارت ندارد، گفت: عملکرد دولتمردان در بحث مسکن بسیار ضعیف و باید بصورت جدی برنامه ها و سیاست ها در این حوزه مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یک بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و جمع آوری نقدینگی مردم و همچنین جلوگیری از کاهش ارزش پول مردم باید در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید سرمایه گذاری مردم را تضمین کند، اذعان داشت: مردم امروز خاطره خوبی در رابطه با موسسات مالی و اعتباری ندارند چرا که دولت اقدام مناسبی در حمایت از سپرده گذاران انجام نداده است.

وی یادآورشد: برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی دولت باید اعتماد افزایی بیشتری انجام دهد.

رادیو اقتصاد 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: