bazarnews

کد خبر: ۳۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
یک مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه خبر داد:
سید حمید پورمحمدی از وجود بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور خبر داد.

گروه‌ راه و مسکن بازارنیوز : یکی از موضوعات مهمی که برای کشور جزء اولویت های اقتصادی محسوب می شود اینکه چگونه زمینه ای فراهم شود تا آحاد مردم بتوانند در مباحث اقتصادی مملکت مشارکت کنند.

وی اظهارداشت: طی سال های قبل اغلب این موضوع به عنوان گوهر سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در قالب واگذاری شرکت ها خود را نمایان می کرد اما طی یک تا دو سال اخیر مسئله جدیدی مبنی بر مشارکت عمومی و خصوصی در کشور مطرح تا خدمتی به عموم مردم ارائه شود.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: حال سئوال اینکه موضوع مشارکت عمومی و خصوصی چه نوع فعالیت های می تواند باشد؟

وی در پاسخ به این پرسش افزود: بحث اتمام پروژه های عمرانی کشور از جمله کارهای موضوع مشارکت عمومی و خصوصی است.

پورمحمدی اظهارداشت: بیش از ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که اعتبارات زیادی برای این پروژه ها هزینه شده است.

وی گفت: تسریع در اجرای پروژه های مزبور مستلزم ایجاد مشارکت در بین دولت، بخش خصوصی و مردم است.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه افزود: احیای پروژه های نیمه تمام ضمن ایجاد اشتغال، فعال شدن سیستم پیمانکاری و مواردی از این دست موجب می شود مردم زودتر از مزایای این پروژه ها بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: بسیاری از این طرح ها برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد بنابراین بایستی راهی پیدا می شد که این طرح ها برای بخش خصوصی جذابیت و توجیه اقتصادی داشته باشد.

پورمحمدی در ادامه یادآورشد: قانون بودجه سال ۹۷ و همینطور جلسه ای که بین سران قوا در خصوص مباحث اقتصادی برگزار شد زمینه این کار را فراهم کرد.

 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: