bazarnews

کد خبر: ۳۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
بخش اول/نشست خبری دبیرکل کانون صرافان:
رضا ترکاشوند با اشاره به تاثیر FATF در بازار ارز گفت: این قانون نیز با ایجاد شفافیت در بلند مدت موجب اتفاقات مناسب و خوبی خواهد شد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز : رضا ترکاشوند دبیرکل کانون صرافان ایرانیان در نخستین نشست خبری این نهاد که در محل این ساختمان برگزار شد،اظهار داشت:این نشست را برای اولین برگزار کرده ایم تا درباره قضاوت ها و اخبار منتشر شده توضیحاتی را ارایه کنیم.

 

صراف ها در گروه های تلگرامی حضور ندارند

ترکاشوند در پاسخ به سوالیمبنی بر فعالیت برخی صرافان در کانال ها و گروه های تلگرامی گفت: صرافی های مجاز در سایت و فضای مجازی با نام رسمی خود تنها به اطلاع رسانی بروز قیمت سکه و طلا و همچنین ارز اکتفا می کنند.اما این موضوع را واقفیم که برخی از افرادی که در خارج از کشور نسبت به ایجاد جو روانی تلاش می کردند در گروه ها نرخ های کذایی را اعلام می کردند.

وی افزود: با توجه به جلسه چند روز پیش با دادستان کل تهران فعلا سایت از ارائه قیمت ها به صورت لحظه به لحظه دست کشیده اند اما برخی از صرافی ها و سایت های مجازی که فعالیت درستی داشتند درخواستی را به بانک مرکزی ارسال کردند تا بتوانند مجددا به اعلام قیمت سکه و ارز در سایت های خود بپردازند که در هفته آینده مجدد شاهد بازگشت این نرخ ها به فضای مجازی خواهیم بود.

دبیر کل کانون صرافان اضافه کرد: ورود اسکناس به کشور در سال های قبل نیز انجام می گرفت اما از 21 فروردین ماه به کل فعالیت صرافی ها متوقف شد که خوشبختانه با ورود مدیر کل جدید بانک مرکزی توانستیم در جهت تسهیل بازار به فعالیت خود برای واردات اسکناس ادامه دهند.

وی با اشاره به ابطال مجوز چند صرافی ابراز تصریح کرد: تعداد بسیار اندکی از این صرافی ها به علت تخلف بازداشت شدند که در روز های گذشته با جلساتی که با دادستان داشتیم درخواست کردیم تا بررسی پرونده این متخلفان را از حالت امنیتی خارج کرده و به حالت برخورد با جرائم در بیاید.

ترکاشوند تاکید کرد: لازم به ذکر است که هیچکدام از مخلان اقتصادی که به صورت علنی محاکمه شدند، از صرافان بازداشت شده نیستند.

اعلام اسامی 400 صرافی به FATF واقعیت ندارد

ترکاشوند با اشاره به تاثیر FATF در بازار ارز گفت: تبادلات بین المللی همگی به دنبال ایجاد شفافیت هستند لذا این قانون نیز با ایجاد شفافیت در بلند مدت موجب اتفاقات مناسب و خوبی خواهد شد اما اینکه بگوییم در کوتاه مدت می تواند وضعیت ما را تغییر دهد نه اینطور نیست.

این یک حباب مثبت در بازار است که براساس تحولات سیاسی و جو روانی تغییر می کند که قطعا اف ای تی اف نیز بر آن تاثیر گذار خواهد بود.همانطور که ما توانایی بررسی عملکرد صرافی ها کشورهای مختلف را داریم آن ها نیز می توانند جهت تبادل اطلاعات از فرایند کاری ما با خبر باشند.اما اینکه بگوییم تمام اطلاعات مالی و شخصی صرافی ها برای برخورد های سیاسی و جنگ اقتصادی در اختیار اف ای تی اف قرار می گیرد یه نوع منازعه سیاسی است.

محاکمه اخلالگران بازار ارز در کوتاه مدت تاثیرگذار است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز، مبنی بر تاثیر برخورد با مخلان اقتصادی در روند کاهش نرخ ارز گفت: قطعا برخورد با هر جرمی در حیطه کاری آن جرم تاثیر مثبتی خواهد داشت لذا اینکه موجب ایجاد آرامش در آن بازار می شود اما اگر بخواهیم بگوئیم که به صورت کلی و عمقی در ساختار بازار ارز تاثیر گذاراست، اینطور نیست.

تحریم 13 آبان آمریکا بر اقتصاد کشور تاثیری نخواهد داشت

ترکاشوند با بیان اینکه بانک مرکزی خود را برای ۱۳ آبان و موعد آغاز تحریم آماده کرده است، گفت: ممکن است به صورت جزئی این تاریخ بر روی نرخ ارز اثر بگذارد ولی نرخ خیلی اثر نمی‌پذیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: