bazarnews

کد خبر: ۳۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
تحلیلگران کومرتس‌بانک:
یک رسانه بین‌المللی گزارش داده دولت آمریکا از مواضع سخت‌‌گیرانه اولیه برای اجرای تحریم‌های نفت علیه ایران کوتاه آمده و قصد صدور معافیت برای مشتری‌های نفت ایران دارد.

تحلیلگران شرکت خدمات مالی «کومرتس‌بانک»، مستقر در آلمان روز دوشنبه گفته‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از سخت‌گیری‌های اولیه برای تحریم نفت ایران کوتاه آمده است.

«یونایتدپرس اینترنشنال» به نقل از تحلیلگران کومرتس‌بانک نوشت: «به نظر می‌رسد آمریکا مواضع سخت‌گیرانه علیه خریداران نفت ایران را کنار گذاشته است. اینطور به نظر می‌رسد که مشتری‌های نفتی ایران باید وقت بیشتری داشته باشند تا بتوانند محموله‌های نفتی ایران را جایگزین کنند.»

طبق این گزارش، انتشار برخی گزارش‌ها در روز دوشنبه مبنی بر اینکه دولت آمریکا قصد صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفتی ایران دارد باعث شد قیمت نفت خام بیش از ۵۰ سنت کاهش داشته باشد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روز امضا کرد. 

ترامپ ۱۵ مردادماه فرمانی را برای بازگرداندن اولین بسته تحریم‌ها امضا کرد و دومین بسته قرار است از ۱۳ آبان‌ماه اجرایی شود. مقامات ایرانی تاکید کرده‌اند که بسته دوم تحریم‌ها عملا هیچ چیز جدیدی ندارد و واشنگتن هرچه تیر در چنته داشته، تاکنون پرتاب کرده است.

مقام‌های کاخ سفید در روزها و هفته‌های گذشته تهدید کرده‌اند در صورتی که سوئیفت ارتباطش با ایران را قطع نکند دولت آمریکا مقام‌های آن را تحریم خواهد کرد.

 

فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: