bazarnews

کد خبر: ۳۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت:
کیانوش جهانپور از تخصیص قطعی ۳,۵ میلیارد دلاری ارز برای واردات دارو و تجهیزات دارویی در کشور خبر داد.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز : کیانوش جهانپور با تاکید بر اینکه با توجه به نوسانات ارزی و تغییر مقررات در روند واردات دارو تاخیر ایجاد شده است، افزود: خوشبختانه با اهتمام و توجه ویژه مسئولان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دارو و تجهیزات دارویی در هفته های اخیر فرآیند واردات، ثبت سفارش، تخصیص ارز، گشایش اعتبار و همچنین سرعت بخشی به ترخیص دارو و کالاهای سلامت محور تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود طی هفته های آینده حتی با تشدید تحریم های بین المللی وضعیت دسترسی مردم به دارو و تجهیزات دارویی بهتر شود، اظهارداشت: دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی از آبان ماه تا پایان سال جاری هر هفته بهتر خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پس از دستور رئیس جمهوری، تصویب مصوبات کارگروه ویژه اقتصادی دولت در حوزه دارو و مواد دارویی و با همیاری بانک مرکزی در فرآیند تخصیص ارز تسهیلاتی به وجود آمده همچنین ثبت سفارش و ترخیص دارو و مواد اولیه دارو سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اقلام مانند شیرخشک در حال ترخیص و برخی دیگر روند قیمت گذاری را سپری می کند، گفت: تخصیص ارز برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی تا سقف سه و نیم میلیارد دلار قطعی شده است.

جهانپور با اعلام اینکه بیش از نیمی از اعتبار مورد نظر تا پایان شهریور ماه تخصیص یافته است، افزود: طبق سیاست گذاری ها در تامین و توزیع مناسب دارو بیماران خاص و صعب العلاج در اولویت نخست قرار دارند و مشکلات دارویی برای این بیماران کمتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان یارانه بیماران خاص و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان مابه التفاوت ارزی تخصیص یافته است، اظهارداشت: طی سال جاری نیز ۸۰۰ میلیارد تومان به این مابه التفاوت ارزی اضافه شده است.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: