bazarnews

کد خبر: ۳۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان طلا:
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: امروز بخش مهمی از بازار سکه و طلا امروز دست همان ۲-۳ هزار نفری است که به صورت سرپایی در سبزه میدان و یا بازار زرگرها معامله می‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: این روزها ما شاهد نوسان در بازار هستیم و هیچ فعال صنفی در این شرایط کار نمی‌کند.

وی ادامه داد: به طور کلی نوسان قیمت، اعم از بالا رفتن یا پایین آمدن آن، برای یک کاسب بدترین اتفاق است. الان هیچ‌کس نمی‌داند باید چکار کند.

عبادالله محمدولی تصریح کرد: امروز علاوه بر افرادی که سکه و طلا را برای حفظ ارزش سرمایه خود خریداری کردند کاسبان این صنف به دلیل فروش همین سرمایه، دچار دلهره و اضطراب شده‌اند که به این وضعیت بازار ناامن می‌گویند.

وی افزود: الان هیچ‌کس نمی‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی کند. امروز بازار طلا و سکه در دست دلال‌ها و واسطه‌گران است. در کجای دنیا قیمت طلا ثانیه‌ای تغییر می کند که در ایران این‌گونه است.

وی تصریح کرد: امروز بخش مهمی از بازار سکه و طلا امروز دست همان 2-3 هزار نفری است که به صورت سرپایی در سبزه میدان و یا بازار زرگرها معامله می‌کنند.

محمدولی گفت: اگر پیش بینی‌های سیاستگذار در مسیر درست و صحیح نباشد بازار ضربه خواهد دید از طرف دیگر اخبار روز باعث می‌شود که قیمت‌ها جابجا شود حال سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که چه اتفاقی در سه روز اخیر افتاده که قیمت‌های این‌گونه نوسان داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ بسته حمایتی از سوی دولت ارائه نشده، تزریقی به بازار وجود نداشته و خبری در سطح بین الملل نبوده، اما باز هم شاهد نوسان بودیم.

محمدولی اظهار داشت: بازار طلا در چند ماه اخیر بدین گونه شده که 10 روز روند افزایشی دارد 10 روز کاهشی و 10 روز ثبات که عملا با این روند نمی‌توان فعالیتی کرد.

وی در خصوص قیمت سکه گفت: در نرخ سکه شاهد یک حباب 700 تا 800 هزار تومانی بودیم که اکنون این حباب در حال از بین رفتن است و بزودی سکه به قیمت واقعی خود نزدیک می‌‌شود.

 

ایلنا

برچسب ها: ارز ، طلا ، قیمت طلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: