bazarnews

کد خبر: ۳۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
بخش سوم/نشست خبری دبیرکل کانون صرافان:
ترکاشوند درباره پیش‌بینی‌پذیر بودن این بازار گفت: این بازار نیز مانند بازار‌های دیگر مثل فارکس از نظر فاندامنتال و تکنیکال قابل بررسی است، اما با توجه به این موضوع که در کشور ما متغیر‌های بسیاری بر این بازار اثر دارد بنابراین، خیلی قابل پیش‌بینی نیست.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز : رضا ترکاشوند دبیرکل کانون صرافان ایرانیان در نخستین نشست خبری این نهاد که در محل این ساختمان برگزار شد،اظهار داشت:این نشست را برای اولین برگزار کرده ایم تا درباره قضاوت ها و اخبار منتشر شده توضیحاتی را ارایه کنیم.

چگونه بازار ثانویه به تعادل می‌رسد؟

دبیر کل کانون صرافان ایران با اشاره به این موضوع که خوف آن می‌رود که در بازار ثانویه رانت شکل بگیرد گفت: ما خواهان این هستیم که یک اتاق به اصطلاح شیشه‌ای شکل بگیرد و متقاضی و عرضه کننده با حضور ناظران از سوی قوه قضائیه و بانک مرکزی معاملات را انجام دهند تا از بروز رانت جلوگیری شود و بازار به تعادل برسد.

پیش بینی نرخ ارز

ترکاشوند درباره پیش‌بینی‌پذیر بودن این بازار گفت: این بازار نیز مانند بازارهای دیگر مثل فارکس از نظر فاندامنتال و تکنیکال قابل بررسی است اما با توجه به این موضوع که در کشور ما متغیرهای بسیاری بر این بازار اثر دارد بنابراین، خیلی قابل پیش‌بینی نیست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید نرخ ارز 7 هزار و 500 تومان اعلام شده است، اظهار کرد: من این نرخ را از منبع رسمی نشنیده‌ام  و این نرخ اظهار نظر شخصی است وی در ادامه گفت: باید اجازه دهیم بازار با نظارت بانک مرکزی به تعادل برسد.

وی راه‌اندازی سامانه نیما یا همان بازار ارز ثانویه را در راستای کاهش قاچاق اعلام کرد  و سامانه نیما را از این جهت که پنج درصد ارز را عرضه می‌کند، موثر دانست، اما سامانه‌ای که در آن خرید و فروش نقدی صورت می‌گیرد را سنا اعلام کرد.

نقش صرافی‌ها در تامین نیاز بازار چه میزان است؟

دبیر کانون صرافان در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش کانون در تامین نیاز بازار گفت: صرافان بخشی از تقاضا را تامین می‌کنند و بخش عظیمی از تقاضا توسط سامانه نیما یا همان«بازار ثانویه» و براساس بخشنامه‌ها تامین می‌شود.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: