bazarnews

کد خبر: ۳۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
یک کارشناس حوزه مسکن مطرح کرد:
بیت الله ستاریان گفت:حوزه مسکن نیازمند یک برنامه منسجم است بنابراین نمی‌توان یک راهکار ضرب الاجل برای این بخش پیشنهاد کرد.

گروه راه و مسکن بازارنیوز : به گفته بیت الله ستاریان ، وقتی گفته می شود عرضه مسکن در جامعه کافی نیست یعنی برنامه ای برای محاسبه یک دوره ۱۰ یا ۲۰ ساله در کشور وجود ندارد.

وی در ادامه بر ضرورت تدوین یک برنامه ۲۵ ساله در حوزه مسکن کشور تاکید کرد و اظهارداشت: تعادل بین عرضه و تقاضا لازمه دستیابی به ثبات در بازار مسکن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس حوزه مسکن گفت: بخش عظیمی از جمعیت کشور جوان و نیازمند تشکیل خانواده و از طرف دیگر ساختمان‌های موجود به مرور مستهلک و از رده خارج می شوند به همین دلیل جامعه نیاز به تولید مسکن با حجم بالا دارد.

وی افزود: تولید مسکن در شرایط فعلی به هیچ هیچ وقت پاسخگوی تقاضای جامعه نیست و هم اکنون یک فاصله بسیار زیادی بین عرضه و تقاضا در کشور به چشم می خورد.

ستاریان تصریح کرد: تولید مسکن در کشور باید به حدی باشد که نیاز مردم در مناطق شهری و روستایی را به خوبی برطرف کند.

وی ادامه داد: توجه اینکه با افزایش میزان تولید و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا بدون شک در بازار مسکن هم ثبات ایجاد خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مسکن یک موضوع کلان اقتصادی است، گفت: این بخش باید به صورت فرابخشی نگریسته شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه عواملی در تعیین قیمت مسکن موثر است، افزود: مواد اولیه، پروسه تولید و همچنین ارزش افزوده ای که در نظر گرفته می شود.

ستاریان بیان داشت: جدا از این مسکن در حال حاضربه عنوان یک کالای سرمایه ای در جامعه قلمداد و از طرفی بحث عرضه و تقاضا هم در این حوزه بسیار تاثیرگذار است.

وی در ادامه یادآورشد: دوپارامتر مهم یعنی عرضه و تقاضا و کالای سرمایه ای بودن در تعیین و جهش ناگهانی قیمت مسکن به خصوص در ایران خیلی نقش آفرین است.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: