bazarnews

کد خبر: ۳۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
بازارنیوز گزارش می دهد:
نیویورک تایمز در مقاله روز سه شنبه خود مطلبی را در مورد نقش ایران در افزایش شکاف فزاینده بین آمریکا و اتحادیه اروپا مطلب منتشر کرده است.

گروه بین الملل بازارنیوز :نیویورک تایمز روزنامه معتبر و مشهور آمریکایی که در آمریکا از آن به عنوان «منبع ملی» یاد می‌شود در مقاله روز سه شنبه خود مطلبی را در مورد نقش ایران در افزایش شکاف فزاینده بین آمریکا و اتحادیه اروپا مطلب منتشر کرده است. به نقل از نیویورک تایمز، دلیل رو به افزایش بودن شکاف، تحریم هاى ایران می باشد. در تحلیل خود عنوان می کند که به نظر مى رسد اروپا بیشتر به سمت روسیه، چین و ایران متمایل است. با توجه به سیاست هاى خصمانه و جنگ طلبانه ترامپ و بولتون، اروپایی ها ایران را به ادامه تعهد به برجام ترغیب نموده و سفارش مى کنند ایران در امور منطقه با احتیاط و خویشتن دارى عمل کند تا دوران ریاست جمهورى ترامپ به سرآید.
از میان موضوعات مورد اختلاف بین اروپا و دولت ترامپ، موضوع ایران بیشترین اهمیت را دارد، در حالی که اروپایی‌ها در جبهه روسیه، چین و ایران هستند، فعالانه در مقابل سیاست های ایالات‌متحده عمل می کنند. از اوایل امسال، زمانی که ترامپ خود را از قرارداد هسته‌ای ایران کنار کشید، دولت ترامپ با استفاده از تحریم‌ها علیه تهران گام برداشته است. با این حال، کشورهای پیشرو اروپایی در تلاش برای حفظ پیمان هسته‌ای ایران، به دنبال ایجاد یک مکانیزم پرداخت جایگزین هستند که ترجیح می‌دهند از سیستم بانکی تحت سلطه آمریکا دوری کرده و تحریم‌های جدید واشنگتن را دور بزنند. با این حال، آن‌ها ایران را نیز تحت فشار قرار می‌دهند تا به شرایط توافق‌نامه هسته‌ای پایبند باشد، تا بهانه‌ای به آمریکا و اسرائیل برای شروع جنگ ندهند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: