bazarnews

کد خبر: ۳۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
با وجود قطعی شدن رفتن افشانی از شهرداری تهران همزمان با قانون منع به کارگیری بازنشستگان اما هنوز شورای شهر در معرفی گزینه‌های جایگزین‌ او تعلل می‌کند.

«نجفی می‌ماند یا می‌رود»، «افشانی بازنشسته است یا نه؟» «دلایل کناره‌گیری نجفی از شهرداری تهران؟»، «برای ماندن افشانی استفساریه می‌گیریم»، تیترهای « ماندن یا رفتنی» که این‌روزها زیاد کنار اسم شهردار تهران می‌نشیند. شاید اما یکی از موضوعاتی که بین رفتن نجفی از شهرداری و رفتن اجباری افشانی مشترک باشد، این است که «قضیه جدی است!». نجفی نمی‌توانست بماند و اصرار شورا نتیجه نداد، افشانی می‌خواهد بماند و اصرار به مجلس نتیجه‌ای ندارد، باید برود.

موضوع دیگری که شاید مشترک باشد، اصرار و پافشاری شورای شهری‌هایی برای ماندن شهردارانی است که یکی به خواست خود و یکی به خواست قانون از بهشت خداحافظی می‌کنند و در این بین اصرار بر ماندن، که تا حد زیادی سیاسی و صوری است، جز ضربه سنگبن به مدیریت شهری از پای افتاده، ثمر دیگری ندارد و باز این پارلمان شهری باید به فکر انتخاب فرد دیگری باشد.

این‌روزها شورای شهر اصلاح‌طلب گرفتار یک سه‌گانه میان خودی‌هاست. گروهی که هم حزبی‌های شهردار تهران هستند، از رفتن یار غارشان ناراحت هستند و تلاش می‌کنند به هر نحوی که شده او را نگاه دارند، حالا چه از طریق لابی با مجلسی‌ها چه با وزارت کشوری‌ها.

گروه دوم نیز کسانی هستند که هرچند به رو نمی‌آوردند اما مشخص است که از این اتفاق مسرورن و در پوست خود نمی‌گنجند، آن‌ها زیاد به لزوم ثبات مدیریتی در این دوره اهمیت نمی‌دهند و  همین که زمینه‌ای شد تا شهردار قالیبافی مسلک برود، خود اتفاق خوبی است.

گروه سوم نیز افرادی هستند که حفظ آبروی اصلاح‌طلبان و ثبات مدیریتی برایشان بیشتر از عملکرد ضعیف افشانی اهمیت دارد. آن‌ها می‌گویند انتخاب دو سرپرست و 2شهردار آن هم در کم‌تر از دو سال، ضربه بزرگی به جریانی است که بعد از مدت‌ها زمام کار را به دست گرفته است.

همچنین برخلاف گفته اعضای شورای شهر با رسانه‌ها که «خبری از انتخاب گزینه جایگزین شهردار تهران نیست و تلاش بر نگه داشتن افشانی است» اما برخی از اعضای شورای شهر مدتی است که در تهیه و تدارک اسامی جدید برای شهردار سوم خود هستند. هرچند هنوز برآنند در ظاهر هم شده تا آخرین نفس از شهردار انتخابی خود دفاع کنند، اما همگی در یک موضوع نظر مشترک دارند و آن این است که «افشانی باید برود»!حالا برخی از آن‌ها می‌خواهند تایید موضوع را تا دریافت استفساریه از مجلس طولانی کنند؛ اما این اقدام آنان جز ضربه به بدنه نحیف شهرداری تهران، اثر دیگری ندارد و شاید بهتر باشد که شورای شهر تهران هرچه زودتر گزینه‌های پیشنهادی آماده خود را بر روی میز بگذارد!

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: