bazarnews

کد خبر: ۳۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران اظهار داشت:
سید رضا نورانی گفت:انتخاب چهار استان خوزستان، فارس، اصفهان و زنجان برای تولید محصولات گواهی شده شکوفایی کشاورزی کشور را به دنبال دارد.

گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز : به گفته سید رضا نورانی ، سال ۸۵ نخستین تشکل ملی با عنوان انجمن ارگانیک ایران به عرصه توسعه محصولات ارگانیک، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و برگزاری کارگاه های آموزشی در استان ها پا گذاشت.

وی با اعلام اینکه استقبال گسترده ای در کشور از محصولات ارگانیک شده است، اظهارداشت: برنامه ششم توسعه نیز به محصولات ارگانیک توجه ویژه ای دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران ادامه داد: امسال چهار استان خوزستان، فارس، اصفهان و زنجان به صورت آزمایشی برای تولید محصولات ارگانیک و گواهی شده انتخاب شده اند.

وی با اشاره به اینکه قبل از سال ۸۵ ایران در رنکینگ جهانی محصولات ارگانیک جایگاهی نداشت اما امروز در این رنکینگ قرار گرفته است، گفت: دولت در حال حاضر به تولید محصولات ارگانیک توجه جدی دارد.

نورانی در ادامه افزود: تولید محصولات ارگانیک علاوه واکسینه کردن سلامت جامعه دارای ارزش افزوده بالایی نیز می باشد.

وی همچنین اظهارداشت: چهار استان مورد نظر سموم و کودهای شیمیایی را نسبت به استان های دیگر کمتر استفاده و محصولات سالم تری را به بازار عرضه کرده اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران ادامه داد: استان های مدنظر محصولات گواهی شده را در عرصه های بین المللی ارائه به طوری که از استان فارس انجیر استهبان و انار نیریز گواهی های اتحادیه اروپا را دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان های خوزستان و اصفهان در تولید محصولات ارگانیک روندی رو به رشد دارند، یادآور شد: استان زنجان هم به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و مرغوب می تواند به سرعت پله های ترقی را در تولید محصولات ارگانیک طی کند.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: