bazarnews

کد خبر: ۳۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبرداد:
نیره پیروزبخت از اجباری بودن رعایت ۸۰۰ استاندارد در کشور خبر داد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته نیره پیروزبخت ، از ابتدای فعالیت سازمان ملی استاندارد ۳۲ هزار ۵۰۰ استاندارد در کشور تعریف شده که تدوین یک سوم این استانداردها در چهار سال اخیر صورت گرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: همه ساله در ۲۲ مهرماه مصادف با روز جهانی استاندارد طی مراسمی از عملکرد این سازمان گزارشی به جامعه ارائه و برنامه های آینده مجموعه مزبور نیز معرفی می شود.

وی با بیان اینکه از روز شنبه هفته استاندارد با شعار جهانی «استانداردها و چهارمین انقلاب صنعتی» آغاز می شود، گفت: شعار روز ملی استاندارد در ۲۲ مهر ماه سال جاری نیز «استاندارد و حمایت از کالای ایرانی» خواهد بود.

پیروزبخت افزود: طی یک سال گذشته اقدام های موثری در سازمان ملی استاندارد ایران انجام گرفته که از مهمترین این اقدامات می توان به تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

وی اظهارداشت: طبق قانون مورد نظر جایگاه سازمان ملی استاندارد فرابخشی و نظارتی بوده و باید به گونه ای عمل کند که تمامی دستگاه ها با تاسی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در مسیر استانداردسازی فعالیت های خود گام بردارند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی هفته گذشته ایران میزبان دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور دبیر کل این سازمان بین المللی بیانگر بالا بودن سطح استاندارد در کشور است، گفت: هم اکنون ۸۰ هزار کالا و خدمت مشمول فرآیند استاندارد در ایران تولید می شود.

پیروز بخت در ادامه به رادیو اقتصاد یادآور شد: استانداردسازی تمامی فعالیت ها و کالاها رویکرد سازمان استاندارد در آینده است که باید به این مهم توجهی ویژه داشت.

رادیو اقتصاد 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: