bazarnews

کد خبر: ۳۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران از افزایش بیش از ۵ برابری قیمت قوطی کنسرو در یک سال گذشته خبر داد.

در پی افزایش قیمت مواد‌غذایی از جمله رب گوجه فرنگی و روغن، قریب به اتفاق همه تولیدکنندگان بخشی از افزایش قیمت این محصولات را نتیجه جهش بی‌سابقه قیمت قوطی و کمبود آن اعلام کرده‌اند.

احمد آزادمرد در این باره گفت: از سال گذشته تا کنون قیمت قوطی بیش از 5برابر گران شده است به طوری که سال گذشته قوطی را با قیمت 340تومان می‌خریدیم اما الان با قیمت 2هزار تومان هم به ما نمی‌فروشند.

این عضو اتاق ایران با بیان این که تنها 12درصد ورق قوطی توسط فولاد مبارکه اصفهان تولید می‌شودو ما بقی وارداتی است گفت: تولید ورق قوطی به تکنولوژی و هزینه بالا احتیاج دارد که تهیه آن به طور 100درصد در داخل کشور امکان‌پذیر نیست.

آزادمرد با تاکید بر این که ورق فولاد باید خارج از بورس عرضه شود تصریح کرد: به معاون صادراتی وزیر صنعت پیشنهاد کرده‌ایم که سهمیه ورق را به سندیکا بدهند تا خودمان قیمت و عرضه آن را به تعادل برسانیم.

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران درباره افزایش قیمت رب و روغن در پی افزایش قیمت قوطی اظهار کرد: تنها بخشی از افزایش قیمت این محصولات مربوط به جهش قیمت ورق و قوطی کنسرو بوده و مابقی به دلیل گران بودن مواد اولیه تولید از جمله گوجه فرنگی است.

آزادمرد تاکید کرد: تا زمانی که ارتباطات سیاسی و اقتصادی ایران با سایر کشور‌ها بهبود پیدا نکند وضعیت قیمت‌ به همین صورت خواهد بود.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: