bazarnews

کد خبر: ۳۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:
یکی از چالش‌های عمده ترامپ، فروش سویای ایالات جمهوری خواه است.وقتی که ایران بر شکست جمهوری خواه‌ها حساب کرده است چه افرادی درحال کمک به این حزب هستند؟

گروه بازرگانی بازارنیوز : مینا ورشوچی در رابطه با مراودات اقتصادی ایران با آمریکا رشته توییت زیر را در صفحه خود منتشر کرد:

به گزارش BIMCONews  واردات سویا توسط ایران از آمریکا طی ماه آگوست با رشد پنج برابری به ۴۱۴ هزار تن رسید که شامل ۵ کشتی پانامکس شده و ایران را بعنوان‌ مقصد شماره ۱ صادرات آمریکا تبدیل کرده است.در مقابل چین بدلیل جنگ تجاری و تعرفه ۲۵٪ شاهد کاهش واردات سویا به مرز صفر بود.

 

اما چند نکته مهم

 1.اکثر ایالتهای تولید سویا در آمریکا جمهوری خواه بوده و یکی از چالشهای عمده ترامپ، فروش محصول آنها به دنیا با توجه به تحریم چین و انتخابات ماه نوامبر است.در زمانی که ایران بر شکست جمهوری خواه ها حساب کرده است چه افرادی درحال کمک به این حزب هستند؟

 

2.نحوه انتقال پول بین ایران و امریکا چگونه بوده است ؟ این موضوع مهم نشان میدهد قطع ارتباطات مالی ایران با جهان خارج دروغ و پروپاگاندای رسانه ای بوده است که از عوامل رشد قیمت ارز این موضوع را بیان میکردند.

 

3.چه اشخاص حقیقی/حقوقی امکان واردات از امریکا دارند؟ درخصوص واردات خودرو از امریکا و ورود شرکت های خودروساز امریکایی,مجلس کفن پوش شد و در سخنانی اعلام شد نباید برای کارگر امریکایی شغل ایجاد شود. یاداور نقشمافیای خودرو در اینجا پررنگ میشود که عناصری از حکومت در ان نقش دارند

 

4.امریکا بعنوان بزرگترین صادرکننده این کالا در دنیا می باشد اما کشورهای امریکای جنوبی نیز جزو 10 کشور صادرکننده این محصول هستند, سوال اینست چرا امریکا ؟ مگر امریکا جلوی صادرات فرش,خاویار و سایر کالاهای ایرانی را به خاک کشورش نگرفته است؟

 

5.اگر این مراودات اقتصادی را ملاک اهداف سیاسی قرار بدهیم ایا ایران درحال مذاکره با امریکاست ؟ تغییر استراتژی "حداکثر فشار" به "فشار کافی" بخاطر این مراودات بزرگ اقتصادی است ؟ و سوالهای دیگر...

 

نام نویسنده: مینا ورشوچی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: