bazarnews

کد خبر: ۳۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اظهار داشت:
کیانوش جهانپور گفت:هیچ مجوزی برای واردات شیر خشک کودک در کشور صادر نشده است.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز : به گفته کیانوش جهانپور ، بر اساس سیاست های دولت هر شرکتی مایل به تولید شیرخشک نوزاد در داخل باشد به یقین این فرصت در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد در بازه زمانی شش ماه تا یکسال قبل از آغاز به کار خط تولید و ورود تولیدات داخلی به بازار بتواند یک میلیون قوطی شیر خشک برای ایجاد ظرفیت جدید و بازاریابی وارد کند.

وی ادامه داد: این سیاست با هدف توسعه تولید داخلی اعمال و در تمامی کشورهای دنیا رایج است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: دو شرکت در حال حاضر داوطلب تولید شیر خشک نوزاد در داخل هستند.

وی همچنین شیر خشک صنعتی و صنایع با شیر خشک نوزاد و شیرخوار را دو مقوله جدا از هم دانست و افزود: متولی، نظارت و سیاست های مورد اعمال بر این دو محصول نیز با یکدیگر متفاوت است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک نوزاد نیز در این برنامه گفت: ارز مورد نیاز این انجمن از سه ماه قبل با چالش و محدودیت جدی مواجه شده است.

هانی تحویل زاده افزود: در فضای کنونی که تولید کنندگان به ارز نیاز مبرم دارند آیا منطقی به نظر می رسد این ارز به شرکت های وارداتی اختصاص پیدا کند؟

وی تصریح کرد: ارزی که قرار بر اینکه برای واردات دو میلیون قوطی شیر خشک اختصاص یابد اگر به تولید کنندگان داخلی در این مقطع حساس تخصیص دهند بدون شک مقدار بیشتری شیر خشک در کشور تولید خواهد شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک نوزاد گفت: بدون شک با اقدام سازمان غذا و دارو در جهت واردات شیر خشک به یقین مقدار کمتری شیر به مصرف کنندگان می رسد.

وی در ادامه افزود: ذخایر ارزی موجود در کشور محدود است بنابراین باید از این منابع بصورت بهینه استفاده شود.

تحویل زاده یادآورشد: طبق قاعده کسی مخالف تولید شیر خشک نوزاد در کشور نیست اما در بحث واردات چرا؟!

 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: