bazarnews

کد خبر: ۳۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
دیلی میل مطرح کرد :
الیسیوس آتکینسون در یادداشت روز یکشنبه خود می‌نویسد: تحریم‌های ایالات‌متحده بر ایران، تورم بریتانیا را بسیار بالاتر از هدف تعیین شده توسط دولت افزایش خواهد داد.

گروه بین الملل بازارنیوز: کارشناسان اقتصادی هشدار دادند: پس از اعمال تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران، تورم انگلستان بیشتر از پیش بینی ها افزایش می یابد.
الیسیوس آتکینسون در یادداشت روز یکشنبه خود می نویسد: تحریم‌های ایالات‌متحده بر ایران، تورم بریتانیا را بسیار بالاتر از هدف تعیین شده توسط دولت افزایش خواهد داد. وی عنوان می کند که آمار و ارقام این هفته این واقعیت را بیشتر نشان خواهد داد. به نقل از پیتر دیکسون اقتصاددان کامرز بانک، تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده بریتانیا در ماه سپتامبر در حدود ۲.۷ درصد بوده، در حالی که دولت به بانک انگلستان (بانک مرکزی بریتانیا) دستور داده ‌است که باید تورم را در نهایتا در سطح ۲ درصد حفظ کند.

دلیل ۱۰ درصد افزایش در قیمت بنزین نسبت به ماه مارس به تصمیم ترامپ مبنی بر بازگشت تحریم های نفتی ایران برمی گردد. به گفته ریچارد ملینسون تحلیل‌گر بازار نفت و انرژی (انرژی اسپکتس)، قیمت نفت احتمالا از ۸۰ دلار در روز جمعه به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت. به اعتقاد وی، در حالی که پیش بینی می شد افزایش قیمت نفت بیشتر به دلیل فشار تقاضا و کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت باشد، اما تشدید افزایش قیمت‌ نفت به بازگشت تحریم‌های ایران برمی گردد.

تحریم ایران به افزایش تورم در بریتانیا منجر می شود!

ملینسون معتقد است که بی‌ثباتی سیاسی در ونزوئلا و لیبی نیز می‌تواند باعث افزایش بیشتر قیمت نفت شود. از طرف دیگر، داوال جوشی معاون ارشد موسسه تحقیقاتی BCA با مشاهده ارتباط مستقیم بین قیمت نفت و تورم بریتانیا معتقد است: بدون افزایش قیمت نفت، فشار تورمی انگلستان به تنهایی روند کاهنده داشت که این روند با افزایش قیمت نفت برهم خورده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: