bazarnews

کد خبر: ۳۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت:
نیره‌ سادات پیروز بخت گفت:استاندارد سازی در تقویت تولیدات صادرات محور و همینطور حمایت از تولید ملی بسیار نقش آفرین است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : به گفته نیره پیروز بخت ، این مقوله در بحث افزایش سهم صادرات ایران در بازارهای جهانی نیز نقش مهمی ایفا می کند.

وی اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یکی از سازمان های با قدمت بالا در کشور است و با توجه به موضوع صادرات و استانداردهای صادراتی توجه خاصی به استانداردهای بین المللی دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این پرسش که سازمان مزبور برای اینکه تولید صادرات محور را تقویت و همینطور کمک کند به تولیدات داخلی در جهت حمایت از تولید ملی در تمامی حوزه ها از جمله توجه دادن تجار و تولیدکنندگان کالاهای صادراتی به استانداردهای بین المللی چقدر تلاش کرده است، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و برنامه های مختلفی هم در مسیر اجرا قرار دارد.

وی افزود: متاسفانه خیلی از تجار و بازرگانان کشور در جریان برخی از قوانین و مقررات صادرات کالاها نبوده به همین دلیل در این حوزه با ناملایماتی رو به رو می شوند.

پیروز بخت اظهارداشت: سازمان ملی استاندارد برای رفع مشکلات مترتب بر صادرات توجه خود را معطوف به چند حوزه از جمله بحث های زیرساختی کرده است.

وی گفت: برای مثال همانطوری که ایران برای واردات کالا از کشورهای جهان در قالب یکسری از قوانین و مقررات عمل می کنند روسیه یا سایر کشورهای هدف صادراتی ایران نیز رفتاری مطابق قوانین و مقررات مختص به خود با تجار و بازرگانان ایرانی از خود نشان می دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: بازرگانان ایرانی به همان ترتیبی که از طرف های تجاری در دنیا توقع دارند برای کالاهای وارداتی به کشور مقرراتی را رعایت کنند به همین نسبت طرف های تجاری برای صادرات کالا از کشور از تجار ایرانی متوقع هستند.

وی همچنین تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با کشورهای مختلف دنیا از جمله مهمترین فعالیت های سازمان ملی استاندارد در طول چند سال گذشته بوده است.

پیروزبخت در ادامه یادآورشد: خوشبختانه در تمامی این تفاهم نامه ها و برنامه های اجرایی بحث مقایسه، انطباق و رد و بدل کردن استانداردها با یکدیگر قید شده است.

 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: