bazarnews

کد خبر: ۳۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
در آمریکا، سهم واشنگتن دی. سی از تولید ناخالص داخلی.   فقط ۰.۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است و در حالی است که از نظر جمعیت ۲۰ مین شهر بزرگ آمریکاست. در استرالیا نیز کانبرا با وجود پایتخت بودن، در تولید ناخالص داخلی فقط ۲.۲ درصد سهم دارد.

در بسیاری از کشورها، پایتختها نقش مهمی در اقتصاد آن کشور دارند. دلیل آن نیز این است که معمولا پایتختها پرجمعیت ترین شهرهای یک کشور هستند و مرکز روابط اقتصادی و سیاسی هستند. با این وجود استثناهای نیز در این بین وجود دارد. نسخه آخر گزارش OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی)، نشان داد که در کشورهای عضو این سازمان، پایتختها به طور میانگین 26 درصد تولید ناخالص داخلی آن کشور را به عهده دارند.

در آمریکا ، سهم واشنگتن دی.سی از تولید ناخالص داخلی.  فقط 0.7 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است و در حالی است که از نظر جمعیت 20 مین شهر بزرگ آمریکاست. در استرالیا نیز کانبرا با وجود پایتخت بودن، در تولید ناخالص داخلی فقط 2.2 درصد سهم دارد و این در حالی ست که سهم سیدنی 38.6 درصد است.

در بسیاری از کشورهای آسیایی پایتخت تاثیر بسیاری زیادی بر اقتصاد آن کشور دارد. برای مثال سهم سئول پایتخت کره جنوبی حدود 50 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است. تهران نیز به گفته محمدعلی نجفی شهردار سابق این شهر، از تولیدناخالص داخلی این کشور سهم 21 درصدی دارد.

پایتخت آمریکا در اقتصاد این کشور بی تاثیر است! + اینفوگرافیک

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: