bazarnews

کد خبر: ۳۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
معاون سابق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد:
مهدی ابویی از قاچاق روزانه دستکم ۳۰ تا ۳۵ میلیون لیتر سوخت در کشور خبر داد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : خودنمایی قاچاق سوخت در کشور امروز بیش از هر زمان دیگری است بنابراین ضرورت دارد مسئولان برای مقابله با این پدیده مخرب فکر عاجل کنند.

وی همچنین با اعلام اینکه قاچاق سوخت مساوی با هدر دادن سرمایه ملی است، اظهار داشت: این پدیده سودهای هنگفت و بادآورده زیادی نصیب شبکه های سودجو می کند.

معاون سابق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از عوامل مهم گسترش پدیده قاچاق سوخت در کشور وجود ضعف نظارتی و کنترلی در مجاری عرضه سوخت است.

وی افزود: سوخت تحت مجاری رسمی و با کنترل دستگاه های مسئول عرضه می شود بنابراین با اهرم های نظارتی و کنترلی می توان حجم قاچاق را به کمترین حد ممکن کاهش داد.

ابویی در این مصاحبه رادیویی تصریح کرد: قاچاق سوخت امروز بصورت سازمان یافته و شبکه ای در حال انجام است.

وی در ادامه اختلاف قیمت سوخت در داخل و خارج مرزها را از دیگر عوامل موثر و دخیل در بحث قاچاق سوخت برشمرد و گفت: قیمت سوخت در کشورهای همسایه ایران به مراتب بالاتر از نرخ این فرآورده نفتی در داخل کشور است.

معاون سابق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: ناگفته نماند اختلاف قیمت سوخت همواره وجود داشته منتها این بحث با توجه به کاهش ارزش پولی ملی نسبت به ارزهای خارجی بسیار شدیدتر و سودهای هنگفتی نصیب قاچاقچیان می کند.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: