bazarnews

کد خبر: ۳۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید قطعی است، اما تا زمان اعلام رسمی از سوی شورای اقتصاد نمی توانم رقم آن را عنوان کنم.

محمود حجتی در حاشیه جلسه صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ما قبل از آغاز فصل کشت پیشنهاد قیمت خرید خود را به شورای اقتصاد اعلام کرده ایم، اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم تا نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی هر چه زودتر اعلام شود.

وی با اشاره به قانون جدید عرضه برخی محصولات کشاورزی مانند جو و ذرت در بورس کالا، افزود: امیدواریم این روش‌ درباره سایر محصولات کشاورزی نیز استفاده شود.

حجتی درباره آخرین وضعیت ذخایر کالاهای اساسی اظهار کرد: دلیلی برای نگرانی در این زمینه وجود ندارد چرا که به میزان کافی کالا وارد یا در کشور تولید شده است.

وی پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی به برخی کالاهای اساسی وارداتی شاهد افزایش قیمت آن در بازار هستیم، گفت: برخی افزایش قیمت ها مربوط به افزایش نرخ ارز تخصیص یافته است و برخی دیگر مربوط به  فروش خارج از شبکه رسمی به طور مثال، برنج خارجی سال گذشته با ارز 3200  تا 3300 تومان وارد می‌شد در حالیکه هم اکنون این کالا با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود بنابراین افزایش قیمت آن طبیعی است.

حجتی در پایان با تاکید بر اینکه  نهاده های تولید در بخش کشاورزی نیز تامین شده است، افزود: سم، بذر و کود کافی ذخیره شده و در این زمینه نگرانی نداریم، البته مشکلاتی در زمینه حمل و نقل با اعتصاب کامیون‌داران داشتیم اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال مرتفع شدن است.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: