bazarnews

کد خبر: ۳۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مدیر باشگاه کسب و کار دانش بنیان
امیرحسین شبیری گفت:فرآیند دریافت مجوز از دستگاه ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها به عنوان یکی از بزرگترین موانع بر سر راه توسعه کارآفرینی و کسب و کار‌ها در جامعه محسوب می‌شود.

گروه کار و تعاون بازارنیوز : متاسفانه یکسری قوانین نانوشته منع کسب و کار در کشور وجود دارد که نهادهای مختلف صدردرصد به این قوانین عمل می کنند.

وی ادامه داد: این گونه رفتارها جزء ایجاد مشکل برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار هیچ سود دیگری برای جامعه ندارد.

مدیر باشگاه کسب و کار دانش بنیان گفت: دریافت مجوز یکی از مشکلات اساسی در راه اندازی کسب و کارها و توسعه کارآفرینی در جامعه است.

وی افزود: ریشه این مشکل ساختاری و نهادی است بنابراین باید در سطوح بالای مدیریتی حل و فصل شود.

شبیری تصریح کرد: فرآیندها، قوانین، مقررات، آئین نامه ها، بخشنامه ها همه و همه برای دستیابی به هدف مشخصی تدوین و جهت اجرا ابلاغ می شود بنابراین اگر این فرآیندها به روز، کارآمد و راهگشا نباشند بدون شک از دستیابی به هدف باز خواهیم ماند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: فرآیند دریافت مجوز کسب و کار در کشور دارای مشکلات جدیست که باید این نقیصه ها برطرف شود.

مدیر باشگاه کسب و کار دانش بنیان افزود: فرآیند صدور مجوزها باید به شکل الکترونیکی باشد تا متقاضیان ایجاد کسب و کار بتوانند به راحتی و بدون مانع در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر فرآیند صدور مجوز بسیار دشوار، پیچیده، طولانی و هزینه بر است، یادآور شد: دولت و مجلس برای شکوفایی تولید، اشتغال افزایی و توسعه کارآفرینی در جامعه باید شرایط را تسریع و تسهیل کنند.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: