bazarnews

کد خبر: ۳۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت:
علیم یارمحمدی گفت:بر اساس آمارها، دولت‌ها تاکنون حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور کلنگ زنی کردند، که تاکنون تنها بخشی از این پروژه‌ها به سرانجام رسیده اند.

گروه راه و مسکن بازارنیوز : یارمحمدی ، اقدام دولت در ارائه معافیت های مالیاتی برای واگذاری پروژه های نیمه تمام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در شرایط کنونی بیش از 70 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، که متأسفانه به علت عدم تأمین اعتبارات، این پروژه ها بلاتکلیف مانده اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  بر اساس آمارها، دولت ها تاکنون حدود 500 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور کلنگ زنی کردند، که  تاکنون تنها بخشی از این پروژه ها به سرانجام رسیده اند.

وی افزود: وضعیت کنونی پروژه های نیمه تمام به گونه ای است که اگر اعتبارات لازم تخصیص داده نشود، با روند کنونی تأمین بودجه، افتتاح این پروژه ها سال ها طول می کشد و قطعا در آن زمان نیز دیگر پروژه مذکور فرسوده شده و باید اعتبار جدیدی برای بازسازی آن در نظر گرفته شود.

یارمحمدی تصریح کرد: به نظر من سازمان برنامه و بودجه در ارائه مشوق های مالیاتی برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی، باید مناطق محروم را در اولویت قرار دهد، یعنی آن که شرکت ها برای حضور در مناطق محروم و تکمیل پروژه های این مناطق تشویق شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: معاف کردن سرمایه گذاران بخش خصوصی از پرداخت مالیات برای تکمیل پروژه های نیمه تمام یک گام مهم و برجسته در عرصه توسعه عمرانی کشور محسوب می شود و قطعا با این سیاست می توان از ظرفیت های داخلی به درستی استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت ها در ارائه پروژه ها باید توجیه پذیری اقتصادی آن پروژه باشد، یعنی آن که دولت باید در گام نخست پروژه های در اولویت را برای تکمیل در دستور کار قرار دهد.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: