bazarnews

کد خبر: ۳۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
خبری ناگوار برای صنعت کشاورزی:
موسسه امنیت غذایی جمهوری آذربایجان، دستور امحای بیش از ۱۷ تن کیوی وارداتی از ایران را به دلیل آلوده بودن آن‌ها به شپشک مرکبات صادر کرد.

گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز : مؤسسه امنیت غذایی جمهوری آذربایجان، دستور امحای بیش از 17 تن کیوی وارداتی از ایران را به دلیل آلوده بودن آنها به شپشک مرکبات صادر کرد.

این مؤسسه دولتی روز چهارشنبه گزارش داد: بازرسان این مؤسسه دولتی، در جریان آزمایش های انجام گرفته، کیوی ها وارد شده از ایران را آلوده شپشک نوع Pseudolaspis pentagona Targ تشخیص دادند.

بر اساس این گزارش، شپشک Pseudolaspis pentagona Targ می تواند در برخی محصولات کشاورزی از جمله کیوی، توت، هلو، زردآلو، گیلاس، گردو، بادام، سیب، گلابی دیده شود. در صورت امحا نشدن محصول آلوده این شپشک می تواند در سطح وسیعتری گسترده شود. شپشک ها به آسانی توسط باد، آب، خاک،انسان، حیوانات اهلی و وحشی پراکنده می شوند و تجارت جهانی نیز یک عامل مهم در انتشار جهانی آنان است.

گفتنی است ، براساس آخرین اطلاعات آماری، ایران مقام نهم از نظر سطح زیر کشت مرکبات و مقام هفتم از نظر میزان تولید در جهان را داراست. مرکبات در مناطقی کشت می شوند که رطوبت و دمای نسبی بالایی دارند و معمولا در معرض آفات و بیماری های مختلفی قرار می گیرند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: