bazarnews

کد خبر: ۳۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
در دو ساعت ابتدایی شروع معاملات بورس تهران شاهد صعود ۵۶۰۰ واحدی شاخص کل به ارتفاع ۱۸۸ هزار واحد هستیم. این در حالی است که در پی افزایش تقاضا در گروه‌های کوچک نیز شاخص هم وزن نیز کمی از افت روزهای اخیر خود را جبران کرده است.

در اولین روز هفته تالار شیشه‌ای صحنه معاملات داغ و پُرحجم در اغلب نمادها است. در این بین شروع روند گزارش دهی شش ماهه شرکت‌ها و آمار و ارقام قابل توجه سبب مثبت شدن انتظارات فعالان بورسی شده است. از سویی دیگر همچنین کم رنگ تر شدن ریسک‌های سیستماتیک سیاسی اقبال سهامداران را بهورد بیشتر نقدینگی به بازار ترغیب کرده است.

از این رو امروز در بین 38 صنعت حاضر در بورس ، 34 صنعت بازدهی مثبت را تاکنون به ثبت رسانده‌اند. در این بین گروه فرآورده‌های نفتی، خودرویی و فلزات اساسی در میان گروه‌های تاثیرگذار بیشترین بازدهی را کسب کرده‌اند. همچنین در بین گروه‌های پُرحجم معاملاتی نیز گروه بانکی با صف خرید 200 میلیونی «وبملت» بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده اند.

مجموعا تا این لحظه شاخص کل با صعود بیش از 5600 واحدی کانال 188 هزار واحد را پس گرفت. شاخص هم وزن نیز با رشد 661 واحدی به رقم 29 هزار و 345 واحد رسیده است. در این بین آیفکس نیز با جهش 66 واحدی به پله 2086 واحد رسیده است. همچنین تا کنون بیش از دو میلیارد و 500 میلیون ورقه بهادار به ارزش 950 میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان 830 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس و فرابورس اختصاص داشته است. 

در بین نمادهای تاثیرگذار بروسی نیز «فولاد»، «پارس»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند. همچنین در فرابورس نیز معاملات پُرحجم و مثبت «زاگرس»، «میدکو»، «ذوب» و «هرمز» آیفکس را مجموعا 32 واحد بالا برده است.

 

اقتصادآنلاین

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: